Jag hatar min bror
Det är hemskt att ens behöva skriva det, men jag gör det. Jag hatar min bror. Han är en så otroligt hemsk människa och jag står verkligen inte ut längre. Har bott hemifrån ett år nu pga studier och har varit hemma över sommaren och han är hemskare än någonsin. Han har blivit diagnostiserad med ADHD samt Tourettes syndrom vid tidig ålder, tror han var runt 7 år. Nu är han 18, och han går på medicin och allt möjligt men har bara blivit värre. Vissa saker som han gör måste man ha avseende för, jag vet. Men andra behöver jag inte tåla. Han kallar mig, och även mamma och pappa de mest hemska sakerna, han slår, drar i håret, skriker, kastar saker, och förstör huset, men också familjen. Det är inte ofta som det är lugnt och skönt hemma i vår familj. Antingen bråkar jag och min bror, eller så är det min pappa och min bror som bråkar över någonting, eller så är det mamma och min bror som inte kommer överrens. Han sköter inte skolan, han är dålig på att komma upp av sig själv, han klarar inte av att ha något jobb, och han är ALLTID sur och irriterad och skriker så fort man säger något till honom. Han är så hemsk och jag känner att jag inte vill ha något att göra med honom mer.
Jag är så ledsen och upprörd när jag ser hur min pojkvän och hans syster är mot varandra. Det är kärlek och ödmjukhet och de är alltid trevliga mot varandra. Varför ska jag ha det så överjävligt hemma?
Mamma har alltid dragit ett stort lass och jobbat hårt både för och med min bror för att han ska få bästa möjliga förutsättningarna i livet. Vill inte veta hur han skulle vara utan henne.
Är bara så sjukt less på att det alltid ska skrikas och slåss hemma, aldrig lugn och ro som en vanlig och funktionell familj!
Var tvungen att skriva av mig lite innan jag blir tokig...