Nyfiken gul skrev 2012-08-05 21:53:05 följande:
jag skulle vilja vända på frågan... Alla vet att det kostar att bo
hotell, hyreskontrakt, eget hus, inneboende, studentlägenhet, sambo, gifta, delsbo, hambo, särbo, ibland-bo, bostadsrätt, kollektiv, skogskoja, släktgården, hos gamla mormor, - what ever. Det kostar pengar
varför skulle det inte kosta pengar att bo i ett rum i föräldrarnas hus?
summan av kostnaden är konstant - varför skulle det vara annorlunda att bo hos en familjemedlem?
alla är vi överens om att själva priset förmodligen är annorlunda när man bor hemma och att man fördelar hushållets utgifter på andra sätt än vad man kanske gör i andra fall, men ändå - nån måste ändå stå för vad det kostar att bo.
Skulle du 40+ :are skiljas och krisa och tillfälligt behöva flytta hem till gamla mamma o pappa i väntan på ny bostad så sjlävklart skulle du betala en hyra. Varför skulle inte det gälla en heltidsarbetande 22-åring? Det tycker jag inte är så självklart om det bara handlar om ett tag, man är väl en familj? Då hjälps man väl åt. Jag skulle inte ta betalat om mina barn behövde flytta hem ett tag, om jag inte hade dåligt med pengar så jag verkligen behövde deras för att ha råd.