Inlägg från: Winterfell |Visa alla inlägg
  • Winterfell

Barnsuget kommer inte. Kan man

Jag har barn så jag är väl inte kvalificerad att svara egentligen, men jag vill göra det ändå. 

Jo, jag har ju ett nytt förhållande eftersom det (såklart ) tog slut med barnafadern.
    Jag är fortfarande ung (under 30) men tog beslutet att sterilisera mig redan vid 22 då barn nr 2 kom och det genomförde jag när jag nådde den magiska gränsen, dvs fyllde 25.

Jag är bara så enormt lycklig med min fästman nu, och alla förutsätter ju att man vill ha ett "kärleksbarn" men jag säger bara, Nej, jag vill inte. Jag vill inte förstöra vårat förhållande genom att skaffa barn! 
    Jag har gjort det här en gång, jag älskar mina barn mer än nåt annat, men jag vill absolut inte göra det här igen.

Jag älskar att jag har det bästa av två världar, ena veckan med mina fina ungar, andra veckan bara han och jag.

Han håller med mig. Han tycker att mina ungar räcker. Han gillar dem och känner inte det där behovet av att det ska vara kött och blod.

Jag har full förståelse för dem som inte vill ha barn och jag tycker det är självklart att det inte ska ifrågasättas. Att ha småbarn är hell on earth, många gånger pga andra föräldrar faktiskt. Det ska vara si, det ska vara så, och herregud gör du så? Det skulle jag aaaaldrig göra etc. 
    Förhållandet får sig en törn, i vårt fall gick det åt skogen. Bebisar och småbarn är jobbiga som fan och jag mådde skit vissa perioder. 

Svar på tråden Barnsuget kommer inte. Kan man