• sextiotalist

Större barn (3+år) som dricker i nappflaska??

viseversa skrev 2012-07-31 20:37:04 följande:
    Nyttigare? Välling är ju typ mjöl och vatten=) tror smörgås och fil är nyttigare faktiskt. 

Den vällingen som man köper är betydligt nyttigare än macka faktiskt, det är betydligt mer än mjöl och vatten. Vet många vuxna som startar morgonen med välling och deras mage och de själva mår betydligt bättre av det än en macka och kaffe.

Själv hade jag gärna druckit välling på morgonen, men tyvärr fixar jag varken smak eller konsistens. 
  • sextiotalist
    La Lola skrev 2012-08-01 10:12:36 följande:
    En 18-åring som dricker ur nappflaska?
    Oj.

Åh, det är många vuxna som dricker ur vuxennappflaskor, de säljs överallt. Flört
  • sextiotalist

Vår grabb drack ur flaska länge (slutade våren innan nollan)

linslus skrev 2014-08-31 09:43:58 följande:

Jobbar på fsk och ser att barn som ätit och äter ur nappflaska högt upp i åldern ( och säkert och så använt napp länge) ofta har kvar sin sugreflex vilket gör att de smaskar och har svårare för ett "trevligt" bordsskick. Gäller säkert inte alla men värt att hålla koll på då andra barn ofta reagerar på deras matskick. Välling är bra mat och kan ätas på många sätt.

Det har jag också hört, men vi som hade barn som drack flaska länge har inte haft detta bordskick (vi var några stycken, tre till som jag känner igen).
    Och jag är jättekänslig för smaskande och konstiga ljud, så jag hade nog observerat detta
  • sextiotalist
    viseversa skrev 2012-07-31 20:37:04 följande:
    Nyttigare? Välling är ju typ mjöl och vatten=) tror smörgås och fil är nyttigare faktiskt. 
    Välling är som gröt, och gröt anses ju vara nyttigt. Den vällingen man köper (både för vuxna och barn) är näringsberikad och faktiskt nyttig.
  • sextiotalist
    nallemajja skrev 2012-08-02 10:18:25 följande:
    Min man sa likadant...vuxna dricker ju ur sportflaska Glad
    Exakt, och skillnaden är... 
  • sextiotalist
    Karin78 skrev 2014-09-01 09:24:03 följande:

Måste få låna tråden lite.

Ni som nu har stora barn som dricker välling ur flaskan vad har ni för dianapp till dem?

Fanns ingen anledning till att byta. Finns det numera andra typer "napp" till flaskor eller?
Svar på tråden Större barn (3+år) som dricker i nappflaska??