Större barn (3+år) som dricker i nappflaska??
Min mamma tyckte vi var dumma i huvudet som låter vår dotter 3 år äta välling i nappflaska på kvällarna.
Jag har faktiskt inte reflekterat så mycket över det faktiskt... Vissa kvällar vill hon inte ha välling, ibland vill hon ha fil och en macka tex innan läggdags.
Vi äter middag vid 16-17 och innan det är dags att sova har vi alltid ätit "kvällsfika". Dvs te och en smörgås, filtallrik eller liknande. Som barn åt vi välling.
Min dotter är nu 3 år och äter fortfarande en liten flaska (150ml) välling på kvällarna. Vi gör som så att vi tar på pyjamas, lägger oss och myser i soffan i vardagsrummet, hon äter välling och myser, vi borstar tänderna och sen somnar hon. Hon varvar ner mycket under denna lilla vällingstund och kvällarna är lugna och mysiga.
Mamma menar att hon är på tok för stor för att äta välling på kvällarna. I och för sig är hon kanske lite för stor för nappflaskan men spelar det så stor roll?
Hur länge åt era barn välling? Åt de i flaska eller drack de i mugg eller liknande efter en viss ålder?
Jag känner själv ingen panik över att få bort flaskan, hon dricker och äter som alla andra barn i övrigt. Hon kommer aldrig och ber om att få dricka ur nappflaska liksom, är hon törstig så vill hon dricka ur ett glas..