• Natsan

LCHF-dags: frågor till er som kört det, och nån mer "nybörjare" som vill haka på?:)

Kul tråd!! Jag har ägnat mig åt strikt LCHF nu i 12 dgr.. Kunde inte hålla mig längre så vägde mig imorse -3kg.. Helt ok men hade förväntat mig lite mer faktiskt. Mest för att jag går 1h innan frukost varje dag och kör 1 Tim fettförbränning.. Känns som om jag Ansträngt mig lite förgäves. Hoppas viktnedgången sätter fart inom den kommande veckan. Har riktiga sötsaksproblem nu (största sötsaksfreaket du kan föreställa dig här) och har nästan gett upp mentalt flera gånger de senaste dagarna. Kanske för att jag är så strikt... Vill inte Göta LCHF godis.. Känns som om det kommer stoppa min viktnedgång och jag vill bara bli av med mina kilon fort så jag kan försöka vänja kroppen vid en annan livsstil. LCHF är inte min grej egentligen :( är säker på att det är hälsosamt och så men jag saknar min gamla livsstil för mycket..

Uj vad långt detta blev.. Hur som helst. Jag äter 1 stekt ägg + 1pkt bacon till frukost , sen får jag bara i mig Max 2 mål till/dag och de brukar bli kött/fisk/kyckling med div. grönsaker och sås.. Har provat baka bröd men det kommer nästan upp igen. Klarar inte konsistensen, tyvärr.. Dricker massiva mängder kolsyrat vatten varje dag också. Utan det vet jag inte vad jag hade gjort.

Jag hade från början 13kg att gå ner.. Inte så mycket kanske men det är mycket på min lilla kropp. Nu har jag 9 kg kvar efter ca 2v.. Började ju självklart för att gå ner i vikt, men även för att jag nu gör allt för att boosta fertiliteten. Vi har försökt bli gravida ett tag nu och hoppas att detta gör susen..

Lycka till med dieten! :)

Svar på tråden LCHF-dags: frågor till er som kört det, och nån mer "nybörjare" som vill haka på?:)