3 missfall
Beklagar! Visst finns dom,läs och gå med här:
www.familjeliv.se/Forum-7-137/m54394166.html
Undvik skrapning,ta Cytotec istället.
Beklagar! Visst finns dom,läs och gå med här:
www.familjeliv.se/Forum-7-137/m54394166.html
Undvik skrapning,ta Cytotec istället.
Hur gick det? Varför inga piller!? Får ju alla som fått MA och inte väljer skrapning ju! Tyvärr kan man gå jättelänge med döda foster,finns ju vissa som kommer på RUL och barnet varit dött sen flera månader typ dött v.6. Til sist kommer det ju ut,så var det ju förr när ingen annan hjälp fanns,men man vill ju gå vidare som sagt.
Jag vet inte mycket som skrapning eftersom jag avråddes från det.
Hoppas det löser sig!!
Du hade "tur" i oturen och började blöda av dig själv vilket egentligen är bäst för kroppen. Jag blödde inte en droppe och hade jag inte varit på VUL vette fåglarna hur länge jag kunnat gå utan att veta att fostret dött. Cytotec är jobbigt när man helt framtvingar aborten,jag tror det blir mycket lindrigare för dig än för mig.
Vi får ju ingen utredning p.g. ålder och ickebevisade graviditeter-som jag likväl är övertygad om!- så hur lång tid det kan ta vet jag inte. Om du blir gravid innan dess kan du ju självmedicinera litegrann med barnalbyl och progesteroll och e-vitamin.
Nu hoppas vi på bebis för oss båda!
Jag vet hur träligt det är. Men det funkade ju andra gången för mig,då kom allt ut med besked,lite väl häftigt på en gång dessutom. Jag småblödde totalt 2,5 vecka,men var ändå på efterkontroll efter en vecka och allt var då ute. 3 veckor lät länge! Det är "bara"bita ihop och kämpa vidare,man har inget val tyvärr...
skegg: det råder delade meningar inom vården ang, det där med rh-faktorn,men här ger de alla som fått m.f och passerar vården den där sprutan om man passerat v.6 så jag fick den trots att jag inte skrapades. Sen visade det sig ändå att maken är rh-negativ han med-hittade lumparpappren- så det är inte vårt problem. Grattis till att ha lyckats,tyvärr funkar inte Trombyl än så länge på mig,men jag ska ta Innohep nästa gång så får vi se.
Che: säger väl samma sak här-bra att kroppen funkar igen,det känns alltid skönt att kunna börja ta nya tag igen!
Jag blev förkyld samma dag som mensen kom vilket har skjutit på min äl. Rejält mycket jämfört med sommaren när jag hade äl dag 12,11 och 10. Dag 11 idag och få tecken på äl så vi får väl se...