che71 skrev 2012-07-31 14:49:06 följande:
Tack för tipset, har sett den tråden men tänkte att det bara var för de med 4 eller fler MF.
Hur lång tid tar det med Cytotec, jag menar hur snabbt blöder man ut? Gör man det på sjukhus eller hemma?
Är det inte det man läste om i tidningen för några månader sen som kunde vara farligt?!
Tar det längre tid än efter ett spontant missfall innan ÄL o mens kommer tillbaka?
Vi har "setts" här förr.
Hur går det för er?
Nja,nån enstaka har haft färre än 4 m.f,men det finns inga "villkor" på ålder,antal m.f eller barn sen förr så du är välkommen dit!
Det är så olika mellan landstingen/sjukhusen hur man gör vid Cytotecbehandling. Här ligger alla på b.b eller förlossning vilket jag gjorde också. På båda eftersom det inte funkade första gången vilket händer rätt många. Då får man ta en andra omgång och då funkar det för de allra flesta. Jag störtblödde och hade skitont,men hade ju kommit till nästan v.12 så det var väl därför kanske. Kom ut hemma,men man överlever. Blev starkt avrådd från skrapning av den läkaren eftersom det kan försvåra ännu mer att bli gravid och vissa blir t.o.m sterila efteråt. Jag blödde totalt 2,5 vecka,men då var det mest brunt i 2 veckor. Mensen kom efter 6,5 vecka,men det har hänt efter vanligt m.f också. Fick ju m.f eller MA i feb. och först i maj hade jag normal äl igen och är nu inne på 2:a efter det. Tar munkpeppar nu igen.
Hoppas det går bra nu med Cytotec och att kroppen repar sig igen! Enda "trösten" i eländet är att man vet att man kan bli gravid och då kan det gå hela vägen,men medicin kan ju behövas.