• che71

3 missfall

Hej!
    Finns det någon här som efter 3 missfall lyckades få barn?
    Vilken hjälp fick ni?
    Vad ingår i en missfallsutredning?

Jag är snart 41 år o vi har försökt få barn i 2 år nu.

Första missfallet i v. 6 efter influensa.
    Sen tog det 1 år innan vi lyckades igen (då med hjälp av Pergotime) o då gick vi så långt att vi såg ett litet hjärta slå i v. 8 på VUL men så blev det ändå missfall i vecka 11.
    Nu har vi precis gjort VUL o fått reda på att 3:e graviditeten också blivit missfall, vecka 9 skulle det vara nu men fostret hade avstannat i utvecklingen o jag måste in till KK för att "sätta igång" blödningen.Gråter

Vad händer nu?

• Svar på tråden 3 missfall
  • che71
    Pimpinellan skrev 2012-07-31 13:33:17 följande:
    Beklagar! Visst finns dom,läs och gå med här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m54394166.html

Undvik skrapning,ta Cytotec istället.
    Tack för tipset, har sett den tråden men tänkte att det bara var för de med 4 eller fler MF.

Hur lång tid tar det med Cytotec, jag menar hur snabbt blöder man ut? Gör man det på sjukhus eller hemma?
    Är det inte det man läste om i tidningen för några månader sen som kunde vara farligt?!
    Tar det längre tid än efter ett spontant missfall innan ÄL o mens kommer tillbaka?

Vi har "setts" här förr.
    Hur går det för er?
  • Pimpinellan
    che71 skrev 2012-07-31 14:49:06 följande:
    Tack för tipset, har sett den tråden men tänkte att det bara var för de med 4 eller fler MF.

Hur lång tid tar det med Cytotec, jag menar hur snabbt blöder man ut? Gör man det på sjukhus eller hemma?
    Är det inte det man läste om i tidningen för några månader sen som kunde vara farligt?!
    Tar det längre tid än efter ett spontant missfall innan ÄL o mens kommer tillbaka?

Vi har "setts" här förr.
    Hur går det för er?
    Nja,nån enstaka har haft färre än 4 m.f,men det finns inga "villkor" på ålder,antal m.f eller barn sen förr så du är välkommen dit!

Det är så olika mellan landstingen/sjukhusen hur man gör vid Cytotecbehandling. Här ligger alla på b.b eller förlossning vilket jag gjorde också. På båda eftersom det inte funkade första gången vilket händer rätt många. Då får man ta en andra omgång och då funkar det för de allra flesta. Jag störtblödde och hade skitont,men hade ju kommit till nästan v.12 så det var väl därför kanske. Kom ut hemma,men man överlever. Blev starkt avrådd från skrapning av den läkaren eftersom det kan försvåra ännu mer att bli gravid och vissa blir t.o.m sterila efteråt. Jag blödde totalt 2,5 vecka,men då var det mest brunt i 2 veckor. Mensen kom efter 6,5 vecka,men det har hänt efter vanligt m.f också. Fick ju m.f eller MA i feb. och först i maj hade jag normal äl igen och är nu inne på 2:a efter det. Tar munkpeppar nu igen.

Hoppas det går bra nu med Cytotec och att kroppen repar sig igen! Enda "trösten" i eländet är att man vet att man kan bli gravid och då kan det gå hela vägen,men medicin kan ju behövas.
  • che71

Jag ska tydligen inte få några tabletter!!!???
    Fick tag i KK o de kunde inte boka tid nu på sommaren så jag ska dit imorgon kl 8 o ta nummerlapp (jag frågade om jag inte lika gärna kunde komma idag men Nej!)
    Sen bestämmer den läkaren om "naturen ska få ha sin gång" eller om det blir skrapning, o då blir det inte imorgon.
    Så nu är jag förtvivlad!! Hur länge ska man behöva gå med ett dött foster i magen?

Hur lång tid kan det ta innan det sätter igång egentligen?
    Har ju haft bruna småblödningar hela helgen  igår blödde det som mens i några timmar, men inga klumpar, nu väldigt sparsamt.

Jag vill ju bara avsluta nu så vi kan försöka igen så snart som möjligt, varje dag o varje vecka räknas i min ålder!
    Varför inte tabletter frågade jag? Men ssk sa att det var inte aktuellt i mitt fall tydligen.Gråter
    Hur gör man med jobbet? Jag kan ju inte vara hemma i flera veckor o bara vänta på att det börjar störtblöda??!!
    Hjälp vad ska jag göra nu?

Hur fungerar det efter en skrapning? Jag menar hur ont o hur mycket blöder man o hur länge behöver man vara hemma?

• Pimpinellan

Hur gick det? Varför inga piller!? Får ju alla som fått MA och inte väljer skrapning ju! Tyvärr kan man gå jättelänge med döda foster,finns ju vissa som kommer på RUL och barnet varit dött sen flera månader typ dött v.6. Til sist kommer det ju ut,så var det ju förr när ingen annan hjälp fanns,men man vill ju gå vidare som sagt.

Jag vet inte mycket som skrapning eftersom jag avråddes från det.

Hoppas det löser sig!!

• che71
    Pimpinellan skrev 2012-08-02 14:45:25 följande:

Hur gick det? Varför inga piller!? Får ju alla som fått MA och inte väljer skrapning ju! Tyvärr kan man gå jättelänge med döda foster,finns ju vissa som kommer på RUL och barnet varit dött sen flera månader typ dött v.6. Til sist kommer det ju ut,så var det ju förr när ingen annan hjälp fanns,men man vill ju gå vidare som sagt.

Jag vet inte mycket som skrapning eftersom jag avråddes från det.

Hoppas det löser sig!!

Tack!
    Det gick bra på KK.
    Igår blödde jag rejält o hade grym mensvärk.
    Så det mesta verkar ha kommit ut.
    VUL visade ingen hinnsäck längre så naturen råkade sköta det själv som tur är.
    Men jag fick tabletter med hem som ska stöta ut resterna i 3 dagar.
    Remiss skickas också till missfallsutredning.
    Undrar hur lång tid det tar.....
    Men det känns rätt bra idag faktiskt, mitt i eländet....hoppet finns att vi ska lyckas igen o nästa gång ska det gå hela vägen till bebis!!!
  • Pimpinellan

Du hade "tur" i oturen och började blöda av dig själv vilket egentligen är bäst för kroppen. Jag blödde inte en droppe och hade jag inte varit på VUL vette fåglarna hur länge jag kunnat gå utan att veta att fostret dött. Cytotec är jobbigt när man helt framtvingar aborten,jag tror det blir mycket lindrigare för dig än för mig.

Vi får ju ingen utredning p.g. ålder och ickebevisade graviditeter-som jag likväl är övertygad om!- så hur lång tid det kan ta vet jag inte. Om du blir gravid innan dess kan du ju självmedicinera litegrann med barnalbyl och progesteroll och e-vitamin.

Nu hoppas vi på bebis för oss båda!

• che71
    Pimpinellan skrev 2012-08-03 14:10:53 följande:
    Du hade "tur" i oturen och började blöda av dig själv vilket egentligen är bäst för kroppen. Jag blödde inte en droppe och hade jag inte varit på VUL vette fåglarna hur länge jag kunnat gå utan att veta att fostret dött. Cytotec är jobbigt när man helt framtvingar aborten,jag tror det blir mycket lindrigare för dig än för mig.

Vi får ju ingen utredning p.g. ålder och ickebevisade graviditeter-som jag likväl är övertygad om!- så hur lång tid det kan ta vet jag inte. Om du blir gravid innan dess kan du ju självmedicinera litegrann med barnalbyl och progesteroll och e-vitamin.

Nu hoppas vi på bebis för oss båda!
    Ingen utredning på grund av ålder?!! Jag fyller 41 om några veckor.
    Hur gammal får man vara?
    En annan här på FL skrev att nästa år kommer en ny diskrimineringslag, då kan vi tydligen inte nekas hjälp pga ålder..

Jo , jag tog faktiskt 1/4 tabl barnalbyl efter tips här.

Lycka till Pimpinellan!!!
    Snart är det vår tur!!
  • Pimpinellan
    che71 skrev 2012-08-03 15:38:20 följande:
    Ingen utredning på grund av ålder?!! Jag fyller 41 om några veckor.
    Hur gammal får man vara?
    En annan här på FL skrev att nästa år kommer en ny diskrimineringslag, då kan vi tydligen inte nekas hjälp pga ålder..

Jo , jag tog faktiskt 1/4 tabl barnalbyl efter tips här.

Lycka till Pimpinellan!!!
    Snart är det vår tur!!

Jag blir ju 44 i år så då anses man passe´ för all hjälp. Man ska inte ha barn då och anses ha noll chans eller hur de nu tänker... Haft tur som fått medicin hittills privat! Fick dock köpa barnalbyl själv nu,vi får väl se om jag får förnyat.

Nu kämpar vi vidare!
  • che71
    Pimpinellan skrev 2012-08-06 13:00:08 följande:
    Jag blir ju 44 i år så då anses man passe´ för all hjälp. Man ska inte ha barn då och anses ha noll chans eller hur de nu tänker... Haft tur som fått medicin hittills privat! Fick dock köpa barnalbyl själv nu,vi får väl se om jag får förnyat.

Nu kämpar vi vidare!
    Men var går åldersgränsen då?
    Hoppas ni lyckas snart!!!!

E vitamin ? Hur mycket ska man ta?
Svar på tråden 3 missfall