• Edda2

Katten attackerade mig när sonen skrek!

Haft en katt som reagera likadant som din.
    Fast vi hade en kattunge som var sjuk då och fick medicin mm. Han var i ett rum och vi var i hallen, kattungen låg i en sko där hon även hade bajsat. Jag skulle ta upp henne och hon pep till och han flyger ut!
    Detta var en stor katt på 6kg och jag såg bara något stort svart som flög fram på golvet och klättrar upp för mina ben upp på sidan och ut på armen. Han bet och attackera mig flera ggr. Sambon fick bända loss honom och han anföll hela tiden, jag låste in mig på toa:p
    Jag fick gå till akuten och bli omplåstrad så nog kan de göra skada.
    Även han hade blivit sjuk i samma veva (njurarna) och jag såg det som han skydda kattungen och pga han var sjuk.
    Han var skum mot mig i ca 2år efter detta morra och fräste och burra upp sig. Han blev sämre med njurarna och vi fick avliva honom. Men jag kände mig aldrig säker med honom efter det då hans personlighet förändrades, vet ville även ge medicin till honom för stress/depression då hon bedömde honom för det först mitt i allt.
    Så kolla med vet så där inte är något annat som inte ligger bakom, eller om hon bara är beskyddande.

• Edda2

Angående stelkrampspruta så frågade läkaren om det var ute eller innekatt. Han var inne och drar inte med sig samma bakterier som en ute katt. Så jag slapp sprutan. Fick något jag skulle tvätta och lägga om såren med iaf men kommer inte ihåg nu är ca 8 år sedan:)

• Edda2

Mina sår var röda och svullna i ca 2 dagar och något var djupare än andra och tog tid att läka.
    Benen såg ut som mänskliga klösträd:p
    Visst vill man lita på katten igen! Men tar ju tid han var annars hur gosig och allt man kan drömma om en katt.
    Sen bara förändras han:( vet några dagar efter var jag tvungen att gå med en kartong bredvid mig för han gjorde utfall då och då men satte jag upp den framför mig så stoppa han.
    Men tror det hade mycket med sjukdomen att göra och han inte mådde bra.

Du har inte alsollösning/sprit hemma så du kan tvätta såren?

• Edda2

Skönt det inte var något fel på henne och du fick kollat upp såren.
    Funderade på en sak ni har inte en liten nalle eller liknande som ni en tid kan ha vid barnet så den får doft från det, sen "ge" den till katten? Att det blir hennes och hon kanske kan "vakta" den eller så? Vet inte om det fungerar dock:)
    Avlivning tycker inte jag heller är ett alternativ om du ska omplacera så säg hon ska vara ensamkatt och om där är barn så äldre barn då.

Svar på tråden Katten attackerade mig när sonen skrek!