Inlägg från: Maan13 |Visa alla inlägg
  • Maan13

Råttor i huset.....

VAD FAN GÖR MAN?

Vi tar råtta på råtta på råtta på råtta i huset.. Dom tar lixom ALDRIG slut..

Vill gärna undvika att sätta ut råttgift... Men finns det någon annan utväg? Anticimex, säger väl att man ska göra det också kanske?         

Vi har TRE katter. EN som jagar. Den tar BARA näbbmössen.

Vi har haft råttor i städskåpet, i ett extra rum som kaninerna står i OCH NU UPPTÄCKTE jag att dom går i i MITT SOVRUM!!!!

Jag har satt all kaninmat, kattmat, hundmat i fodertunnor för att dom INTE ska komma åt det.

Vad mer kan man göra? Emigrera, flytta....        

• Svar på tråden Råttor i huset.....
  • Maan13

Jag vill inte lägga ut gift för att jag är rädd att dom ska dö i någon gång i väggarna eller golvet. Har en bekant som var med dom det och dom kunde inte använda det rummet på ett halvår för att det var så HEMSK stank där inne...

MEN Anticimex har varit hit med gift idag... Så nu ska dom väck ;)

Dom lär väl dö där dom hamnar då.. Jag vill inte ha dom inne iaf!!

• Maan13
    En struts skrev 2012-08-03 14:32:42 följande:
    Hur bor man när man drabbas av möss och så? Det är väl ute på landet va? Jag undrar för det är min största skräck att få råttor inne. Men det har aldrig hänt. Bor i radhus i Stockholm.
    Googlade lite och hittade den här artikeln www.viivilla.se/Bygg/AMiljo/Objudna-gaster---... Där stod det att alla hus kan drabbas. Men jag har aldrig hört några grannar i området drabbas. Det kanske är vanligast på landet ändå?

Jag hade möss i ventilerna när jag bodde i lägenhet... Det upptäckte jag dock när jag flyttade därifrån... Och skulle städa ÖVERALLT. Det var VENTLIGEN OVANFÖR spisen!!! URK! Kräks

Nu har jag hus på en liten ort och lägenhet låg på samma ort... Så jag vet faktiskt inte.. hum...  
Svar på tråden Råttor i huset.....