Inlägg från: maba |Visa alla inlägg
  • maba

Sluta Amma?

Om fler läser och klurar på lösningar så skulle jag vilja berätta hur vi gjorde, alltid bra med alternativ. Jag var också trött på att inte få sova på nätterna, så när dottern var kring året började vi införa "amningsfria timmar", detta som ett sätt för oss alla tre att vänja oss vid att söva/somna om utan bröstet. Först tog vi bara 2 timmar, 00-02, då vaknade hon oftast inte ens under den tiden men några gånger fick vi öva på att vagga och ge vatten. Det hann heller inte bli så sorgligt för dottern, soon ändå fick komma till bröstet relativt snart om hon verkligen inte kunde komma till ro på annat sätt. Sedan, när det nästan alltid gick att söva om utan amning och utan ledsenhet, så utökade vi antalet timmar sakta men säkert. Nu, tre månader senare, har vi amningsfritt 23-05. Kväll, morgon och dag ammar vi på som vanligt, vissa dagar mycket och vissa dagar nästan ingenting. Dottern har vant sig vid att somna om genom kramar även om jag har tröja på mig, och vi har sluppit gråtnätter. Vill tillägga att det här var för MIN skull, hon mådde precis lika bra när vi ammade till sömns även nattetid.

Svar på tråden Sluta Amma?