Jag tror jag älskar en annan kvinna än min fru
Min man var i ungefär din sits.
Vi hade varit tillsammans i 8 år, två små barn (då 3 och 5 år).
Hittade en - i hans tycke - kvinna som han kunde prata med ALLT om (dvs allt han inte klarade av att prata med mig om). En gemensam kompis till oss. Hon var också sambo.
Han upplevde att jag inte älskade honom längre (eftersom jag sällan/aldrig tog initiativ till sex vilket är sant - vem fan orkar det när man har två barn som inte sover, heltidsarbete, stort ansvar i hemmet osv). Att jag däremot tog hand om hans barn när han var utomlands på jobb många gånger per år, skötte stora delar av vårt hem, dvs städning, tvätt, matlagning, handling, planering, satte min egen karriär åt sidan (gick ner i arbetstid) trots att jag är väldigt välutbildad osv osv, såg han inte alls som kärlekshandlingar utan väldigt traditionellt och manligt (tror jag) fokuserade han på den sexuella biten. Jag visade inte att jag ville knulla = alltså var vår relation död.
Han började knulla med henne (givetvis annat också såsom samtal osv).
Hade han en endaste jävla gång pratat med mig om sina känslor för henne så hade vi löst det, det lovar jag dig. Visst, jag hade blivit förbannad och sårad. Men vi hade tagit oss igenom det, och det hade stärkt oss. Om hade gett mig det förtroendet, om han hade visat mig sitt innersta så hade jag tagit emot det,
Men det gjorde han inte. Utan han valde att krossa mig fullständigt. Jag är mamma till hans barn och det senaste 1,5 året har jag varit en jävligt usel mamma. För att han valde sitt eget välbefinnande, för att han valde att krossa mig.
Så mitt råd till dig (jag vet att jag låter jävligt bitter men jag tänker att du kanske behöver höra det för du verkar vara en bra person) är att prata med din fru. Underskatta inte det ni har haft ihop, om hon inte är väldigt konstig kommer hon att bli ( om kanske arg till en början) väldigt tacksam över att du öppnade dig för henne och delade med dig av ditt innersta. Vi kvinnor blir ju faktiskt oftast väldigt glada över när män blir känslosamma
.
Gör inget dumt och förhastat. Det får ödesdigra konsekvenser.