Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Jag tror jag älskar en annan kvinna än min fru

listoplisto skrev 2012-07-26 13:31:17 följande:
    Men grejen är... tror jag, att om ditt beslut att lämna eller inte lämna din fru, bör (i den bästa av världar) inte vara beroende av Lovisa överhuvudtaget. "Har hon inga känslor för mig kan jag på riktigt ta reda på om jag fortfarande älskar min fru på det sättet" skriver du.
    Okej, men om hon HAR känslor för dig då? Då är du beredd att lämna din fru UTAN att ta reda på om du fortfarande älskar henne? Förstår du vad jag menar?
    Exakt, det du gör nu är att ha din fru som en back up plan OM inte Lovisa vill ha dig. Egotänk! Du vi inte riskera att bli ensam på bekostnad av din fru. Tycker du inte hon förtjänar mer än så? Hon förtjänar att vara med en man som inte känner att han försakar något/någon genom att vara med henne utan tvärtom, känner att hans liv berikas genom att vara tillsammans med henne.
    Kom ihåg att om gräset ter sig grönare på andra sidan har man vattnat sin egen för dåligt.

Så kart att Lovisa känns härlig och mysig hur ofta kan du och din fru sitta ostört och prata? Hur mycket nytt har du/kan du lära dig om din fru?
Svar på tråden Jag tror jag älskar en annan kvinna än min fru