• Anonym

Jag tror jag älskar en annan kvinna än min fru

Ts, har du och din fru barn? Har Lovisa barn? Det spelar ju roll kan jag tycka. Har ni inga barn är det mycket enklare...sen är frågan, skulle du lämnat din fru om inte Lovisa fanns? För tänk på att om du ser den nya som din stora kärlek kan det vara något du känner nu, är man förälskad blir det ofta stora känslor och stora ord. Hur gamla är ni? Är ni unga utan barn tycker jag du kan fundera vidare på det här, men är du lite äldre, har barn och varit gift många år tycker jag du ska avvakta. Du kanske förlorar mer än du är beredd på annars. Tro mig, du kommer träffa fler stora kärlekar i ditt liv, nån gång måste man bara bestämma vilken av dem man har bäst framtid med. För vardag kommer efter förälskelse och vardag är rätt lika med alla. Det inser man när man haft flera långa relationer, även om det u stundens hetta känns så annorlunda just med sin förälskelse. Man blir lurad av sina känslor ibland. Då är det bra att låta förnuftet styra! Trust me, l ve been there

• Anonym

Ok då blir det lättare att råda dig nu när vi har mer bakgrund om dig och Lovisa! Jag undrar hur du kunnat få så starka känslor för någon som du inte varit fysisk med alls och då du inte har en aning om Lovisa har känslor för dig? Är det bara attraktion du känner kanske? Vad tror du Lovisa skulle vilja om hon mot förmodan har känslor för dig? Jag skriver så för jag tror att om hon haft känslor för dig skulle du märkt det, ni har ju varit vänner länge! Är ni lika gamla eller är Lovisa yngre än du, tänker mest eftersom hon inte har barn? Tror du hon skulle vilja ha en frånskild man med 2 små barn att bli plastmamma till? Och har hon inga barn vill hon nog ha i framtiden, vill du det, alltså har fler barn, eller känner du dig klar? Tänk såhär, om du skulle prata med Lovisa och hon säger att hon känner samma som dig, skulle du då kunna lämna din fru? Känns som att många inte vill lämna förrän de har en ny att lämna för, är det så för dig? Oavsett vilket måste din fru få veta det här, allt annat vore bara falskt. Kanske din fru också har tvivel om vad hon känner för dig? Jag tror att du bör börja med det, eftersom du har barn har du en skyldighet mot din fru och familj, ärlighet är inte lätt men det bästa u längden. Sen, återigen, även om du kan tänka dig ett liv med Lovisa så lovar jag dig att den här situationen kommer att komma igen, du stöter på fler kärlekar i livet än du tror, det garanterar jag. Och det blir svårt om man ska hoppa på dem alla. Jag är nu 45 år och har gjort en del misstag och jag vet att har man ett bra förhållande som går på rutin är det oftast bättre att laga det. Jag har både lämnat och blivit lämnad och är inte på nåt vis olycklig, men inser nu att nån gång måste man nöja sig med det man har. Nytt behöver inte bli sämre, men i längden blir det ofta bara bra, det också...förälskelse varar inte för evigt, så om man har det bra i sitt förhållande med bra liv, stabilitet, sexliv och respekt är det inte att förkasta. Däremot, om man har det dåligt, ja då kanske finns skäl att lämna, men då borde du kunna lämna oavsett vad Lovisa säger, då ska du lämna för din egen skull!

Svar på tråden Jag tror jag älskar en annan kvinna än min fru