Inlägg från: Anonym (nathalie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nathalie)

Jag tror jag älskar en annan kvinna än min fru

Trist... Att man inte kan släppa iväg sin man på jobbet ens utan att han ska börja kolla efter andra.. Jag tror att felet ligger hos dig.. Inte din fru..
    Din fru är inte "ny", rolig och spännande och därför tillåter du dig att kolla efter annat.. Trist!
    När du har lämnat din fru, blivit tillsammans med din kollega och hon inte är ny och intressant längre.. Lämnar du då henne för nästa?
    Samtidigt så förtjänar än att ha en man som kollar efter andra.... Tråkig sits!

• Anonym (nathalie)
    RockaTot skrev 2012-07-25 13:21:12 följande:
    Ganska dumt att säga och tycka att känslor är fel. De kan vara en varningsklocka för något men inte fel.

Blir nyfiken, kan du leva ett helt liv med din man och känna innerlig kärlek till honom utan att någonsin bli förälskad/intresserad/för nyfiken på någon annan man?
    Ja, är svaret på din fråga.
    Gräset är sällan grönare på andra sidan och jag har det riktigt bra i mitt förhållande.
    Stabiliteten och tryggheten är även de bidragande faktorer till en lycklig vardag enligt mig. Och hur kan man ha det om man ska byta partner såfort man "känner något" eller blir "nyfiken".
    Jag har valt min man. Honom ska jag leva med tills döden skiljer oss åt. Och om det är fel eller inte borde man tänka på innan man involverar barn...
    Jag tror inte heller att ett förhållande någonsin kommer hålla om man börjar kolla efter andra såfort något är fel. När men gifter sig så lovar man sin partner att lösa felet, inte att gå vidare ifrån det..
  • Anonym (nathalie)
    RockaTot skrev 2012-07-25 13:38:27 följande:
    Alltså jag menade inte att du skulle byta bort honom, vara otrogen eller något sådant utan undrade bara om du aldrig någonsin skulle kunna känna den där pirrande förälskelsen till någon annan utan för den sakens skull agera på den känslan? Blir nyfiken igen, hur gammal är du?

Vi tänker nog inte helt olika, jag menar också att man skall lösa "felet" med sin partner, fast jag anser iofs inte att det nödvändigtvis är ett fel det man känner.

Sedan verkar du förenkla en sak "kolla efter andra", kan mycket väl vara så att man inte alls aktivt eller omedvetet kollar efter andra utan bara träffar andra människor som på jobb och blir bra vänner och då vore det konstigt om det inte uppstod en viss kärlek.
    För att man är i en relation är jag i alla fall inte stängd för nya vänner, att börja älska flera personer. Avvisar du alla former av relationer till män och håller de på extremt avstånd känslomässigt och fysiskt  (och kvinnor om du attraheras av dem)?
    Självklart håller jag fysiskt avstånd till andra män än min man.
    Finns ingen anledning till att jag som gift, ska röra eller bli rörd utav en annan man. Självklart så kan hej/hejdå-kramar samt liknande förekomma men mer än så vill jag inte ha.
    Jag ser till att det inte uppstår "en viss kärlek" på jobbet genom att inte involvera mig på det sättet. Självklart kan jag umgås med män. Prata med dom. Osv. Det är ett måste på arbetstid. Men jag ser till att det inte blir mer än så. Så att ingen "sådan" relation växer till.
    Självklart kan man någon gång säkerligen bli "nyfiken" på annat trots att man är i ett förhållande. Själv har jag inte upplevt det i mitt nuvarande förhållade då jag får allt jag behöver hemifrån; en man som ser bra ut, som är trevlig, ger mig bekräftelse, bra kommunikation, lika värderingar,  kärlek, närhet osv. Finns ingenting jag inte har i mitt förhållande..
    Och därför blir jag inte nyfiken..
  • Anonym (nathalie)
    Anonym (Ja!) skrev 2012-07-25 16:12:49 följande:
    Jag håller till 100% med det Natalie skrev! Så kände jag för min man de första sju åren. Jag tittade inte ens på andra män, mer än vanligt som på kvinnor alltså. Jag kunde inte ens se någon och tänka "oj och han såg bra ut". Brad Pitt och George Clooney hade kunnat sitta bredvid mig och jag hade inte märkt det! Sådant bara passerade mig. Och de män som fattade tycke för mig på jobbet bara vifftade jag bort.

Vi älskar fortfarande varandra, men har haft lite problem i relationen de senaste åren (inga större problem, men vi har växt ifrån varandra något) och till min chock har jag börjat märka att jag kan känna attraktion till andra män. Även om jag aldrig skulle agera på det så känns det nästan som otrohet att ens kolla på andra män. Känner mig lite förvirrad över att jag kunnat förändras så. Men jag älskar fortfarande min man mer än livet självt, och som sagt...vårt förhållande är till döden skiljer oss åt. Det är så jag ser på saken.
  • Anonym (nathalie)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2012-07-26 13:28:26 följande:
    Ok, jag ska alltså inte prata med Lovisa utan min fru. Om jag skulle sätta mig ner å säga " jag måste prata med dig, jag älskar en annan kvinna å har gjort ddet i tre år, vi löser det tillsammans" nja... Om jag nu skulle ta avstånd från Lovisa som är min kompis, vad säger jag till henne utan att berätta vad jag känner, "jag kan/vill inte träffa dig längre." Om jag ska kunna glömma henne så vill jag prata med henne så hon förstår varför vi eventuellt inte kan ses, om hon inte har samma känslor för mig så är det (tror jag) lättare att komma över henne. Vill jag leva resten av mitt liv med min fru? Vet inte längre, älskar jag henne så som man ska älska sin livskamrat? Vet inte, kanske håller jag bara fast vid minnen av 15 år tillsammans varav nio som gifta, och tanken på att våra barn 1,5 och tre skulle få skilda föräldrar. Skulle jag inte vara självisk som skulle tvinga min fru att inte bli riktigt älskad om jag stannade bara därför? Familjeterapi säger ni nu, men det är därför jag vill prata med Lovisa, för att få reda på vad jag egentligen känner. Har hon inga känslor för mig kan jag på riktigt ta reda på om jag fortfarande älskar min fru på det sättet Psykolog, ja det skadar ju ingen att prata, därav den här tråden , jag börjar med Er!
    Knepig sits. Jag tycker att du ska ignorera lovisa och inte ge henne någon "bekräftelse" eller liknande som kan tyda på att du är  intresserad. Sen vet jag inte om jag tycker att du ska säga något till din fru, såvida du inte har gjort något (om du väljer att stanna med henne). För skadan kan bli stor.
    Om nu nu lämnar din fru för nykänslan av "kärlek" så bör du ifrågasätta dig själv.
    När du har varit med lovisa i några år, och du får känslor för någon annan som du får för dig att du "älskar", ska du då lämna lovisa? Kommer detta sättas i rutin?
    Samtidigt så visar du för dina barn och alla runt omkring dig att du inte klarade av att hålla ett löfte. Att älska din fru i nöd och lust, till döden skiljer er åt.
    Du visar dina barn att man inte kan slappna av i sitt förhållande och bara vara, eller ha det lite småtrassligt för när som helst så kan ens partner kära ner sig i någon annan och dra..

Detta är såklart ditt val. Jag är väldigt traditionell utav mig och tycker inte att man ska skilja sig när man har barn, och inte ha barn fören man är 100% säker på att man kan stanna kvar...
    Såklart gäller inte det vid våld, våldtäckt osv... Men i det stora hela..
    Allt för många byter runt såfort det blir "tråkigt", "jobbigt" eller när man hittar något "nyare och roligare".

Lycka till.. Och din fru förtjänar att vara nummer ett. Att aldrig behöva ha konkurrans.
    Trist...
Svar på tråden Jag tror jag älskar en annan kvinna än min fru