Jag tror jag älskar en annan kvinna än min fru
Som jag ser det så består ett förhållande av flera komponenter , där kärlek och sex bara är en av dem , vänskap , djup tillit , samhörighet etc är andra....och då menat jag RIKTIG vänskap , inte bara att man känner att man klickar med någon men inte verkligen känner människan , utan sådan vänskap som svetsats ihop av åratals upplevelser tillsammans men som man tyvärr lätt tar för given.
I ditt fall så har du "flyttat" en av komponenterna och lagt den hos någon annan , däremed har du oxå skapat ett tomrum i relationen mellan dig och din fru , antingen fanns den där redan tidigare , dvs du älskade inte din fru och saknade den komnponenten och så uppstod den hos någon annan.
Men samtidigt får du inte glöma de andra komponenterna , de är oxå minst lika viktiga , och kruxet med dem till skillnad från förälskelsen är att de är svåra att finna , det är någon man bygger upp under många år , men som raseras väldigt lätt.
Om du låter dina känslor skena iväg till handlingar och du är otrogen mot din fru så kommer du ta död på samtliga komponentrer , alla minnen , vänskapen , tilliten... allt ni byggt upp tillsammans kommer att skitas ner och förvandlas till en svart sörja som hon kommer kväljas över , det kommer helt överskuggas av sveket och förnedringen hon kommer känna , allt ni upplevt och byggt upp tillsammans kommer kännas falskt , bortkastad tid.
Har ni barn tillsmmans så är det inte alls bra , även om ni skiljer er vilket ni förmodligen kommer göra ändå om otroheten avslöjas så kommer ni behöva sammarbeta med varandra kring barnen , hur ert förhållande som skilda föräldrar ser ut beror väldigt mycket på hur ert förhållande avslutades.
Jag tycker du ska vara ärlig med din fru och förklara hur det ligger till , och dra inte ut på det , gör det nu , gå på familjerådgivning , vänd alla stenar , det är det minsta ni kan göra för era barn (om ni har några) , skulle det visa sig att du fortfarande inte känner något för din fru så är det bättre att skiljas som vänner och bibehålla vänskapen , tilliten och respekten för varandra än att ta död på allt genom svek och lögner.
Dessutom tycker jag du ska bryta all kontakt med den andra kvinnan ett tag och fokusera 100% på att reda ut ditt nuvarande förhållande , det finns inte en chans i världen att du kan återfå känslorna för din fru om du hela tiden eldar på din förälskelse , dessutom har förälskelser en tendens att klinga av då,