Jag tror jag älskar en annan kvinna än min fru
Anonym (Hjälp!) skrev 2012-07-25 09:47:51 följande:
För tre år sen träffade jag en tjej på mitt dåvarande jobb och vi blev kompisar och har varit det sen dess, men efter varje gång vi har träffats eller hörts av fylls jag av lycka och hjärtat slår fortare och jag har svårt att koncentrera mig på det hon säger för att hon är så otroligt vacker och varje gång vi skiljs åt får jag ont i magen och blir väldigt låg, det känns som om en del av mig sakta dör, det brukar ta 1-2 veckor innan jag kan koncentrera mig på annat än bara att tänka på henne. Jag har försökt förneka mina känslor men det går inte längre.Hon bröt sin förlovning i höstas med sin pojkvän (som för övrigt är min kolega och vän)
och jag är gift och har två barn!
Har ni erfarenheter av detta?
Vad ska jag göra? hjälp snälla!
Det är NU du kan dra i bromsen för att undvika katastrof - för alla inblandade. Tänk efter ordentligt vad du känner för din fru och vad du vill med ditt liv. För låter du känslorna för den andra kvinnan blomma och ni inleder en relation så blir det mycket knepigt.
Jag har sjäv haft en vid-sidan-av-relation med en gift man, som upplevde samma sak som du gör nu. Vår relation varade i flera år. Förälskelsen var oerhört stark. Jag ville mer. Jag ville ha honom. Men han kunde inte lämna sin familj. Och när vi blev påkomna (två ggr!) så kom han på att han "älskade" frun... Hans feghet orsakade två kvinnors krossade hjärtan.
Välj redan nu. Bestäm dig först vem du vill ha och håll sedan fast vid det. Det är det enda anständiga att göra.
Lycka till!