• ankan

en fråga om utredning..?

En till från Sundsvall här!
    Alltså, hur vrickade är de egentligen på KK i Sundsvall? Klart att du ska ha en utredning, det har jag fått efter 3 mf trots att jag inte är mycket äldre än dig. Vilken läkare pratade du med? Sedan är det konstigt att du ev. ska få progesterontillskott eftersom de nekat mig det! Jag har som jag sa gått igenom en utredning där de tog några blodprover, vilka inte visade några avvikelser. Man sa att det därför måste ha varit otur och eftersom jag kan bli gravid går de inte vidare. Jag ringde då upp min läkare, Jesper Agrell, som inte ville ge mig progesteron (han diskuterade saken med sina kollegor först) men skrev däremot ut Trobyl (blodförtunnande) som det är bevisat ska kunna hjälpa. Jag har dock inte haft problem med proppar och mitt blodprov visade att det inte var ngt fel på koaguleringsförmågan. Men, men...Man kan ju alltid testa. Däremot har jag på känn att det är någon vajsing på hormonerna eftersom jag har så långa cykler. När jag blir gravid igen ska jag ringa och tjata hål i huvvé på karln!!! Jag tycker att du ska göra detsamma!
    Stå på dig och lycka till/Ankan

Svar på tråden en fråga om utredning..?