• LillSkruttet

en fråga om utredning..?

Herregud, sade han att ni inte kunde få komma på utredning för att du är för ung???? Ok,om du varit 17, men du är ju iallafall 25!! Nejdu, ni har rätt till utredning. Antingen talar du om för honom att han får se till att utredning görs, eller så kontaktar du en privat klinik. Jag går själv på en privat klinik efter att man på KK nekat oss hjälp. Har ju "bara" haft 2 mf och då får man ju inte komma på utredning. Men vi har försökt i 2 år nu och tålamodet och orken tryter. På privata kliniken tog de emot oss utan knorr. Jätteskönt!
    Det är klart att ni ska få hjälp, inget snack om saken!

*Lycka till*

• LillSkruttet

Helene 33: Man är berättiga en utredning om man försökt 1 år utan något som helst resultat. Mina 2 mf har strulat till det för oss. Det tog ett år innan jag blev gravid och jag testade positivt 3 dagar innan jag skulle till fertilitetskliniken. Trots mf:et fick jag inte komma dit då vi lyckats på egen hand sade de. 3 månader senare blev jag gravid igen, och ett nytt mf. Har varit till KK och konstaterat båda mf:en. Läkaren ville inte ta in oss på utredning förrän efter 3 mf. Det sista mf:et var i början av juni förra året. Sedan har inget hänt. Så nu har det gått 2 år. I höstas tröttnade jag på att vänta och kontaktade en privat klinik som tog emot oss på en gång. Äter nu Pergotime och man har tagit prover. KÄnns sååå skönt att det äntligen är någon som hjälper oss...

• LillSkruttet

Helene33: Jag skriver dagbok på min sida här på FL så där kan du följa min kamp mot en liten knodd om du vill.

*kram*

Svar på tråden en fråga om utredning..?