Inlägg från: pelargonia |Visa alla inlägg
  • pelargonia

Gravid maskinförare

Det var tråkigt att se att du fått MA.  Klart att tankarna kommer upp om det har ngt med jobbet at göra. Jag har själv lite funderingar på det här med maskiner och buller. Kör traktor och grävare och så. Inte hela dagarna men det blir lite varje dag. På ojämnt underlag. Min chef har varit bra(kvinna) bättre än skyddsombuden (män) på att ta reda på saker. Jag har själv varit aktiv när det gäller att ta reda på information. på Avs hemsida står ju mkt men egentligen ingen riktig info. Men arbete i gruva ska ju vara helt förbjudet. Det står tydligt och borde inte vara så svårt att avgöra för chefen :(

Du nämnde ngt om oljor? Var där restriktioner på det med? 

• pelargonia

Ja, på väg och på kyrkogården där jag är. vi gräver gravar och kör traktor. Ja lite sånt. Sen gör vi en massa annat också, vaktmästare som man är. Men chefen har som sagt varit bra. Företagshälsan hade inte ens koll på att barn kan bli hörselskadade i magen...:( dom ger jag inte mkt för. Ja det gäller att vara om sig och kring sig när det gäller detta. Absolut inga självklarheter men vad som gäller!

• pelargonia

Hej igen, grattis till graviditet! Själv sitter jag och väntar som bäst på att det ska komma värkar. bf var 23/6. Hehe..en envis bebis.

Gravidpenning fick jag från 60 dagar innan bf.

Jag har hittat lite information om buller över 80 decibel. Från v 24 typ fanns det bevis på att fostret kunde få hörselskador vid lågfrekent  buller.

Chefen var en klippa i sammanhanget. Men jag stod för att kolla upp information, hon löste det så bra hon kunde.  hehe nästan enklast så. 

Har du kollat på arbetsmiljöverket?

Svar på tråden Gravid maskinförare