pelargonia skrev 2013-01-24 18:32:24 följande:
Det var tråkigt att se att du fått MA. Klart att tankarna kommer upp om det har ngt med jobbet at göra. Jag har själv lite funderingar på det här med maskiner och buller. Kör traktor och grävare och så. Inte hela dagarna men det blir lite varje dag. På ojämnt underlag. Min chef har varit bra(kvinna) bättre än skyddsombuden (män) på att ta reda på saker. Jag har själv varit aktiv när det gäller att ta reda på information. på Avs hemsida står ju mkt men egentligen ingen riktig info. Men arbete i gruva ska ju vara helt förbjudet. Det står tydligt och borde inte vara så svårt att avgöra för chefen :(
Du nämnde ngt om oljor? Var där restriktioner på det med?
Okej. Ang oljor så var det bara läkaren på "riskanalysen" som sa att det är olämpligt att jag håller till i verkstaden och fyller på oljor osv. Han tyckte till och med att mina arbetsledare skulle ordna så någon annan fyllde på oljor osv, och att jag helt skulle undvika att vara i verkstaden. Såklart så funkar det ju inte så,.. Men mer än så sa han inte. Hydraulolja är farligt, det ska man helt undvika att få på huden, men tror egentligen inte att det är mer farligt när man är gravid än annars. Man har ju kläder och handskar på sig när man håller på med det.. Men såklart blir man ju orolig :D
Jag hade riskanalys genom mitt jobbs företagshälsa, så mitt jobbs läkare (lät de konstigt haha). Du borde boka in ett sånt! Vibrationer och buller är ju inte bra + oljor osv.
Vars kör du? Jag kör ovan jord så det är lite annat än under jord, där måste man bli förflyttad direkt. Men ovan jord gäller samma som utanför grindarna, antar jag :)