• LinnV

Marsbebis 2013

Min sambo sa idag att vi kan följa med svärföräldrarna i deras husbil till ullared i slutet av september bor så långt ifrån så har aldrig varit där!

• LinnV

Var tvungen att väga mig när ni skrev det. Har inte gått upp 3 kg än, 2,8 för att vara exakt. Eftersom jag hade ett par extra kilo sen innan är det skönt att jag inte går upp så fort. Har världens sötsug hela tiden, främst på choklad. Hur står man emot? Har jag ingen hemma blir jag på riktigt dåligt humör, oftast bakar jag chokladbollar eller liknande..

• LinnV

Vi har berättat för våra familjer och min sambos släktingar. Mina bor 35 mil bort, så får berätta för de i september när vi åker ner. Nästan alla vänner vet, någon enstaka jag inte träffat på ett tag som inte vet. Men jobbet får vänta, jag kanske får mitt schema förlängt men om jag berättar finns det inte en chans att jag får så måste vänta 3 veckor till..

Syskonsits eller ståbräda, finns det bara upp till 20 kg? Min son väger 16 kg nu, inte ens 2 år gammal..

• LinnV

Min sambo har blivit varslad idag =/ har jobb fram till sista november, lite trist när vi snart har tre barn att försörja.. Men finns flera ställen han kan få gå på timmar men det känns ju inte speciellt säkert..

• LinnV

Vi har inte ett enda namn än. Kommer på något men tröttnar på alla efter ett par dagar.. men är ju rätt länge kvar, sen vet man inte om barnet verkligen passar i det man kommit på.. har inte haft namn klara till mina andra barn heller iofs..

Vad tråkigt att så många av er har så dålig relation med era familjer. Jag har ingen jätte bra kontakt men båda mina föräldrar lyssnar om jag vill prata! Mamma ringer varje dag bara för att höra hur det är med oss

• LinnV
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-29 17:52:55 följande:
    Har precis kommit hem från KUB undersökningen. Sannolikheten uppmättes till 1:20000! Känns så otroligt skönt! Bild kommer imorrn

Vad skönt
  • LinnV

Idag var jag på inskrivning. Alla prover såg bra ut, 129 i blodvärde, det är rätt bra va?! Men som jag trodde fick jag inget medhåll om snitt eller igångsättning. Hon ville att jag skulle prova Aurora samtal först och främst, någon som gått på det och tyckt att det gett något? Får ångest bara av att tänka på att gå igenom en förlossning igen..

Sen ska jag göra glukosbelastning eller vad det heter på tisdag, eftersom Sixten var så stor..

• LinnV
    Hjärtefröjd skrev 2012-08-30 07:14:31 följande:
    Hm, hur gör man gör att känna livmodern? Verkar vara många som gör det.

Min går inte att missa, sambon har också känt. Jag lägger mig på rygg med böjda knän, sen är det typ som en apelsin eller hur man ska säga, hårt och runt om man trycker lite grann. Det är ju olika hur stor den är men min kant är ett par cm under naveln. Men många känner aldrig sin.
  • LinnV
    Hute skrev 2012-08-29 19:02:45 följande:
    Jag sa att jag vägrade...vart dock inte erbjuden Aurora sist, utan det var först nu, men dom sa att jag gör som jag vill och eftersom jag hade snitt med första så är det inget som talar emot att jag inte skulle få det nu med andra..

Tyvärr gäller det att verkligen ligga på dom, vara väl påläst och kunna kontra när dom kommer med "bra råd"..mer vet jag inte vad jag ska säga eller tipsa om..belys verkligen ångesten du känner och låt dom få reda på det! 

Jag får läsa på lite mer till nästa gång, ska dit v. 24 först igen..

Fick en ångestattack igår, alla känslor från förra förlossningen som jag tryckt ner kom upp igen efter ha pratat med bm..
  • LinnV
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-30 14:32:23 följande:
     Ahhh, blir så arg! Min pappa går och berättar för alla om graviditeten fast jag inte vill det! Nu senast till en från förra mammagruppen vars dotter och min dotter går på samma dagis. JAG vill berätta SJÄLV till kompisar och så  Förstör ju tycker jag. Sen har inte ens sambons barn fått reda på något än, så det känns jättedumt. Tänkte ju gå offentligt på facebook imorgon, efter att barnen fått reda på det...

Måste berätta en gullig sak också. Igår efter KUB så satte jag mig ner med dottern (2 år) och visade bilderna och förklarade att vi skulle få en bebis och att den ligger i mammas mage. Hon försökte lyfta på min tröja och leta efter bebisen men hittade ingen  Sötnos...

Jag har sagt till Sixten att det är en bebis i min mage och han försöker mata den med sin nappflaska. Dockorna vill han ska amma, min kompis har en nyfödd som han sett bli ammad. Haha. Han 20 månader
Svar på tråden Marsbebis 2013