Marsbebis 2013
fick komma till mvc imorgon på kontroll men kan inte oroa mig..
Idag går jag in i vecka 10 (v9+0).
Har varit hos bm på inskrivning. Järn, socker, äggvita & blodtryck såg bra ut. Fick lämna 5 rör (!) med blod för olika prover...
Jag har fått massa småfinnar i ansiktet (mest i pannan)! Hatar verkligen finnar, tycker det ser så äckligt ut.
Jag som har så fin och len hy i vanliga fall, vantrivs verkligen nu Jag fick knappt någon finne alls under förra graviditeten... konstigt att det kan vara så olika...
Ja det här med namn är inte det allra lättaste. Jag visste redan innan jag blev gravid vad barnet skulle heta om det blev en flicka, så det var inte problem. Sambon fick välja ett "andranamn".Vi valde att inte ta några namn efter någon i familjen/släkten.
Killnamn är såååå svårt tycker jag.
Hur känner ni andra för att ta reda på könet (om möjligheten finns) vid ultraljudet? Vi tog reda på könet när vi väntade dottern, skulle inte klara av att vänta. Vill ju förbereda så mycket som möjligt innan - för jag vill ha rosa kläder på en tjej
Vi kommer att ta reda på det den här gången också. Kommer inte klara av att inte veta om. Men om det inte går att se så vet jag inte hur vi gör!