Marsbebis 2013
Min sambo har 25.000kr/mån och jag 20.000kr/mån innan skatt. Vi kan inte leva på enbart hans inkomst. Vi har inte varsin ekonomi utan delar på ALLT. När alla utgifter är betalda och storhandling gjord så brukar vi dela jämt mellan våra konton, ibland inte. Vi ser det inte som "dina pengar" och "mina pengar", det är "våra pengar".
Men mycket utgifter har vi... Hyra, lån, bilförsäkring, bilskatt, försäkringar, barnomsorg, underhåll (då sambon har barn sedan tidigare), tv-avgift, el,...
Det kommer förmodligen bli lite knapert under föräldraledigheten... Man anvundas förstås andra som inte behöver ta ut så många dagar per vecka och därav spara många dagar... men alla har det inte likadant!
Idag är jag åter på arbetet efter semestern. Det känns bra. Har pratat med min arbetsgivare nu om graviditeten. Hon "bröt isen" och frågade hur jag mår. Hon sa att som arbetsgivare så är detta något som man måste vara beredd på när man anställer en kvinna i "fertil" ålder och som har ett barn sedan innan. Så vad jag förstod så var det nästan väntat - men kanske inte så snart. Vi pratade lite allmänt om graviditeter och förlossning... Känner mig verkligen LÄTTAD nu när dom vet om och tog det så bra! Jag sa att min förra graviditet var underbar och det enda som var jobbigt var i slutet med EXTREMT svullna fötter/ben... annars inga problem, så jag hoppas att det blir lika bra denna gång! Hon sa att då räknar vi med att du jobbar fram till årsskiftet iallafall om det inte blir några komplikationer Jag räknar dock med att jobba till slutet av februari...