Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-09-22 16:48:03 följande:
    Fiiiiin mage!!!  
    Tack! :) Går inte att dölja den alls längre dock, så får nog berätta som det är för eleverna nästa vecka så behöver de inte undra längre.. ;) Hade gärna väntat till efter 12/10 när vi ska på ultraljud.
  • älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-09-22 16:53:19 följande:
    Mm, jag förstår. Jag överväger själv om jag ska berätta för omvärlden efter RUL 11/10 eller om jag ska sprida det nästa vecka när alla de närmaste fått veta. Många vet redan, men långt ifrån alla. 

Hoppas du kan ha dina elever som vanligt nästa vecka. Inte minst torsdagseleverna!!  
    Troligen blir jag halvtidssjukskriven på tisdag eftermiddag. Har tänkt att jag ska jobba heltid på onsdag då för att ha möjlighet att diskutera hur schemat ska se ut med chefen. Sen kommer jag gå på halvitd fr.o.m torsdag så då får torsdagseleverna vikarie eftersom enligt mitt förslag på schema innebär att jag bara har en lektion på torsdagarna..
  • älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-09-22 16:57:27 följande:
    Okej. Bra att du redan tagit fram ett eget förslag på schema inför mötet med chefen. Det visar ju att du verkligen vill alla det bästa, och att du gör allt du kan. Vilka årskurser har du? Och i vilken del av landet jobbar du? Jag känner flera utbildade musiklärare. (Om nu vikarie var svårt att få tag på, menar jag.)
    Ja, det var min chef som tyckte att jag skulle börja tänka och framför allt ha niorna i åtanke. Jag undervisar åk 6-9 i Malmö.
  • älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-09-22 17:05:06 följande:
    Låter klokt. Hmm, jag har mest kontakter i Stockholm och Piteå, typ. Finns det musiklärarutbildning på högskolan i Malmö? Tänker att någon student kanske kan vikariera? 

Yeahy  

Japp, jag gick själv i Malmö! Vi har ev en som har båda mina ämnen som ev kan vikariera, men vet inte om han är så pigg på det. Det som är problematiskt med mitt vik är ju att det är halvdagar i princip varje dag (kanske bara 4 dagar/vecka, men då är den ena dagen mer en heldag) och då funkar det inte riktigt med en student som har föreläsningar och andra lektioner.. :(
  • älskarlivet81
    Lizzie 007 skrev 2012-09-23 09:02:01 följande:
    Fru Rundberg: Min RUL-tid är oxå en livstid bort, några dagar innan din bara. (23/10) Kommer vara v.18+6 då.

När jag kom hem från jobbet igår så fick sambon en chock! Han tyckte jag hade fått bebismage på en dag bara. Omöjligt såklart men det har hänt lite iallafall.

Ni som har barn sen innan:
    Har ni allihop berättat för de kommande storasyskonen? Min tjej är lite drygt 3 år och vi har inte berättat än. Jag är så himla orolig att nåt går åt pipan.
    Känner ni fosterrörelser? Jag är i v.14+4..men känner inte. 

Vår dotter är bara 2 år och 3 månader, men vi har berättat för henne men hon förstår inte rikitgt..

Tror att jag känt fosterrörelser, är i 15+3 idag.
  • älskarlivet81
    Noliee skrev 2012-09-24 21:20:30 följande:
    Fy jag känner mig så otroligt orolig just nu, tror mina moderkänslor har börjat komma.
    Är livrädd att det ska upptäckas fel på RUL, t ex hjärnskador, saknad av kroppsdelar och andra avvikande saker. Sen hörde jag om en bekant som förlorat sitt barn i vintras vid förlossningen då sjukhuset missat att bebisen låg fel i magen och fick syrebrist under förlossningen och dog.
    Har haft mardrömmar hela natten....fyra veckor kvar till RUL. Har man fler ultraljud efter det? Jag vill kolla när det närma sig förlossningen att allt ser bra ut känner jag just nu.. 
    Var bor du? Här nere i Malmö/Lund har vi även ett ul i vecka 32-34!
  • älskarlivet81
    Hjärtefröjd skrev 2012-09-26 09:23:05 följande:
    Var hos BM i morse. Alla värden såg bra ut och hon hittade bebisens hjärtljud direkt.

Men jag blev lite fundersam över att hon bokade in två UL i vecka 32 och 40. Är det standard?
    Vi har ett ul i vecka 32-34 som rutin!
  • älskarlivet81
    Bööne skrev 2012-09-26 10:37:55 följande:
    Jag har gått in i v16 nu.... känns som att det gått hur fort som helst, med dottern gick det såååååå sakta och man bara längtade efter att byta vecka.. Nu hinner man knappt med men det är väl fö att man har fullt upp med lill tjejen.. jag får ju heller inte gå till bm så ofta ska dit nu andra gången först i november och få lyssna på pyrets hjärtslag.. men men haha.. har en riktigt bra dag idag foglossningarna har ännu inte gett sig till känna och inhet illamående .. Hur är det med resten av er?
    Jag väntar också andra barnet men kommer gå lika ofta (sällan) nu som när jag väntade dottern! Nästa besök är jag i vecka 25 och så var det med första barnet också!

Jag blev halvtidssjukskriven för foglossning igår, en månad i taget.
  • älskarlivet81
    LillaPaula skrev 2012-09-26 11:15:25 följande:

Vad skönt att du fick som du ville. Jobbar du halva dagar eller mindre dar? Tänkte om du får välja sånt själv.
    Tanken är att det ska vara halva dagar, det är det försäkringskassan kräver om det inte finns medicinska skäl.. Min chef har dock lagt ett schema som innebär en ledig dag/vecka och det vill inte jag ha, så jag hoppas hon ändrar det, annars kommer jag prata med fk om hur jag ska gå tillväga..

Det är halva dagar som passar min situation, jag får mer ont om jag vilar en heldag. Jag behöver kombinationen av rörelse och vila.
  • älskarlivet81
    LillaPaula skrev 2012-09-26 11:28:41 följande:
    Aj då det lät sämre för min del. Skulle behöva ta kontakt med läkare för jag har fyra dagars vecka men mina foglossningar gör att jag oftast står ut i två dagar o sen blir det för tufft. Har tyvärr ingen möjlighet till halv dagar då ja pendlar 2 timmar om dagen och bara den tiden i bilen förstör mycket av dagen. Sen är det inte ekonomisk hållbart att pendla varje dag för en halv dag. :( hoppas det löser sig med din chef. Gjorde läkaren massa tester eller hur går det hela till?

Men då har du ju skäl till att lägga ditt schema så. Jag blir sämre av heldagsvila!
  • älskarlivet81
    Bööne skrev 2012-09-26 14:09:17 följande:

När jag väntade första gick jag oftare än jag ska göra nu. då var första i v 10 och sen nästa i v14 och sen v 18 osv.. men nu blir det inte alls så nu var första besöket i v 12 och nästa blir i v20 eller 22 tror jag. men kanske är olika från ställe till ställe.. Jag är ju mammaledig fortfarande då dottern bara är 9 månader.. Men foglossningarna håller sig i chack tack och lov.. visst har jag ont men det går.. Vilket känns bra så jag orkar med lilla fröken här hemma..
    oj! Jag hade min inskrivning med första barnet i typ vecka 14! Denna gången var det väl vecka 12 eller något sådant.. Så jag kommer gå lika ofta/sällan som med första barnet!

Blir väl vecka 25, 29 (eller när man nu gör glukosbelastningstestet), och sen en gång/månad fram till slutet då det väl blir varannan vecka och sen varje vecka.
Svar på tråden Marsbebis 2013