Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Marsbebis 2013

Hjärtefröjd skrev 2012-09-17 16:51:36 följande:
    Vecka 16 (15+1). Helst vill jag vänta till efter RUL. Men kan inte chefen få veta det samtidigt som alla andra? Om ingen frågar på konferensen kommer jag ju inte spontant berätta. 

Är det första barnet? Jag väntar andra och kan inte dölja magen, är i 14+4 idag..
  • älskarlivet81
    Hoomlan skrev 2012-09-17 22:00:27 följande:
    Nehe nu tjejer, nu känner jag mig alldeles för ignorerad så kommer ignorera denna tråden tills vidare får se när  jag skriver igen, så vill ni något intressant skicka på pm eller kommentera på bloggen tjingeling! :)
    hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo & gravid med pyret ♥

??
  • älskarlivet81
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-09-18 16:28:55 följande:
    Har ett presentkort på Barnens Hus som går ut den sista september och jag vill verkligen utnyttja den! Det ger mig halva priset på valfri vara upp till 1000kr. Problemet är att jag inte vet vad jag ska köpa, vad jag kommer att behöva till dottern eller till bebis sen... Har idétorka... Det ska ju helst vara något som kostar runt 1000kr så jag verkligen får ut det mesta av det Någon som har tips...?   

Vi ska köpa vinterskor för vår kupong på Barnens Hus!
  • älskarlivet81
    Erya skrev 2012-09-18 17:23:35 följande:
    Vi la faktiskt en intresseanmälan för en 4a i Åkarp igår ;) blir spännande å se om vi får den/tackar ja (vi har inte varit å tittat än) i så fall är det inflyttning nårsdagen :D Bor i en 3a nu på 78kvm så det räcker ju ett tag, men vi har ena rummet som arbetsrum :P

Åh, Åkarp! Där bor jag! Är det lägenheterna på Harakärr ni är intresserade av?
  • älskarlivet81
    MS87 skrev 2012-09-18 17:37:06 följande:
    Älskarlivet81 - håller tummarna för att du får träffa en vettig läkare!

Var på kub nyss, 1:19000 kändes väldigt bra :) bebisen syntes så bra och vi kunde både räkna fingrar och tår - häftigt!! Dock blev jag framflyttad igen och har nu bf 29 mars. Det kan typ inte stämma med tanke på när jag plussade och när de mätte kroppen vid ena tillfället idag fick de 13+3, andra 12+3 och de ville hon att vi skulle köra på! Strunt samma egentligen men lite konstigt tycket jag..
    Förra gången fick jag det och han sa då att det var självklart med en deltdssjukskrivning för att då skulle jag säkert orka längre än om jag slet ut mig och jobbade heltid.. Jag klarar verkligen inte av heltidsjobbet, kommer behöva vara hemam imorgon igen.. En gång/vecka händer det ungefär..
  • älskarlivet81
    Noliee skrev 2012-09-18 18:14:32 följande:
    Åh, jag är så ledsen!

Var hos återförsäljaren av barnvagnar efter jobbet som har bl a Emmaljunga, Brio och Crescent.

Enligt dem så har Brio go för liten sittdel för att en rejäl åkpåse och barnet ska få plats upp till 3 års ålder.
    Vi har ju vinter ca 9 månader per år här.

Sen vippar man hela liggdelen som en gungstol istället för att bara ställa om ryggstödet om man vill luta barnet bakåt.

Hon tyckte vi skulle satsa på en Emmaljunga City cross men jag gillar verkligen inte designen på Emmaljunga även om det säkert är bra vagnar.
    Jag vill verkligen ha swivel hjul men de tyckte dem var onödigt att ha i Kiruna. Vi bor mitt i stan och om vi åker någonstans så åker vi till en annan stad, är aldrig ute i skogen så har en tanke om att det ska gå hur bra som helst eftersom det är plogat. Var ju så mycket lättare att köra vagnarna med swiveljhul, de övriga känns så klumpiga. Sen kommer ju brio go med terränghjul nu.
    Fy suck, blev jättedeppig! Vi får flytta söder ut helt enkelt.  
    Emmaljunga Nitro då?
  • älskarlivet81
    Noliee skrev 2012-09-18 18:25:50 följande:
    Men jag tycker att alla Emmaljunga-vagnar är så fula. Annars hade det ju gått. Jag är en riktig designnörd, men tycker såklart att det är viktigt att vårt barn har en bra vagn också.
    Funderar på en Brio Happy nu, men då tycker jag att sittdelen är ful. Haha. tycker alla sittdelar är hemskt fula förutom Bugaboos som är snyggast. Men jag får väl ge mig någon gång till slut...Eller får vi köpa en ny vagn om den blir för liten.

Jag gick in på mina profilinställningar för att lägga in texten.  
    Smaken är osm baken.. Själv tycker jag att Bugaboo är gräsligt fula och känns plastiga när jag testat de i affär.
  • älskarlivet81

Har precis pratat med 1177 om min huvudvärk och fick rådet att ringa till kk akuten. De tyckte dock att jag kunde avvakta till imorgon och ringa min bm då istället, så får väl sätta mig i den jäkla kön till barnmorska direkt (man får inget direktnummer till sin barnmorska här utan allt går via en samordnande tjänst)

• älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-09-18 21:06:30 följande:
    Har du väldigt extrem huvudvärk, eller? Varför akuten, tänker jag?
    Det är kk akut man ringer om det är något som är just akut. Jag har extrem huvudvärk minst 1 gång/vecka, ibland med flimmer för ögonen. Har sen dessutom molande huvudvärk flera gånger/vecka. Stannar hemma från jobb 1 gång/vecka just nu ungefär p.g.a. huvudvärken och foglossningen..

Eftersom jag dessutom hade högt blodtryck förra graviditeten så tog 1177 det på stort allvar. 
Svar på tråden Marsbebis 2013