Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Marsbebis 2013

CinnamonMai skrev 2012-09-12 19:35:54 följande:
    Känner igen den skärande smärtan. Skitjobbigt är det! Har ju hund som måste ut när maken är borta mellan 6-19. Fuskar en hel del och släpper honom i trädgården, men försöker gå en liten runda iallafall. Annars har jag tur som kan vara hemma och vila.
    Jag jobbar heltid och går och står mycket i mitt jobb som lärare.. Det börjar bli en pina..
  • älskarlivet81

Jaha, ännu en dag med migrän.. Börjar bli en ful ovana. Har migrän 1 gång/vecka just nu.. Idag blir jag hemma från jobb. Ska inte vara så dum att.jag går och försöker jobba ännu en gång när migränen är på väg.. De förra gångerna har jag.kräkts och nu senast var jag utslagen i 2-3 dagar..

• älskarlivet81
    MS87 skrev 2012-09-12 21:28:27 följande:
    Ett tips angående Emmaljunga nitro - vi hade den till vår kille men den går inte att köra med på snö eller i snömodd.. - vi sålde den och köpte en Babytravel istället.. Annars är den jättefin och bra men just det var en stor nackdel tyckte vi!
    Vi har en nitro och den är inga problem att köra i snö/snömodd, inte mer problem än någon annan vagn som vi testat i alla fall! Beror väl på var man bor också. När dottern var liten och vi fick en riktig vinter med snövallar så var det lite svårt, men det hade ju alla med vagn då! Skulle aldrig byta bort vår nitro!
  • älskarlivet81

Är det möjligt att foglossningen kan kännas ner i framsidan av låren? Känns som träningsvärk, men jag har inte gjort något som kan ha orsakat det utan det har kommit nu när min foglossning är värre än någonsin..

• älskarlivet81
    Dahlén skrev 2012-09-13 09:19:47 följande:
    Ja det är den fogen som sitter på blygbenet som säkert spökar för dig. Hade jätte mycket foglossningar framtill och samma känsla som du beskriver med min första. Uppsök sjukgymnasterna för att få tips! Guld värt!

Jag har varit hos sjukgymnast, var det redan i vecka 12! Är nu i vecka 15 och när jag väntade dottern blev jag halvtidssjukskriven i vecka 20! Den gången var problemet mest att benet låste sig, nu har jag ont överallt..
  • älskarlivet81
    MS87 skrev 2012-09-13 09:26:13 följande:
    Ja jag tyckte att framhjulen var ett problem med nitro city vagnen, de är dåliga på att skotta i vår kommun också så det gör säkert sitt! Babytravel amsterdam har vi nu och det var enorm skillnad när vi bytte - den går att köra överallt tycker jag ;)
    Fast den är väl bara framåtvänd?
  • älskarlivet81
    LurvensFrö skrev 2012-09-13 09:45:07 följande:

Okej beror ju på hur länge du sjunger! ;)

När jag går på bussen så letar jag snabbt efter ett ledigt säte. :) Blir sura på alla som sätter sina väskor på det yttre sätet för dem demostrerar ju att dem helst inte vill att någon ska sitta där. Gick säkert förbi 3-4 personer osm hade sina väskor på sätet bredvid så fick gå enda bak i bussen för att sätta mig.
    Jag vägrar gå ända bak i bussen för att folk lagt väskor på sätet, så då sätter jag mig på de platser där det ligger väskor. Bävar bara för den dag det inte finns plats på bussen, för jag måste verkligen sitta..
  • älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-09-13 09:52:43 följande:
    Jag har mått bättre nu i vecka 15, men sedan i vecka 12 har det värkt och huggit mer i magen. Men hellre det än illamåendet. Jag har lite lätt illamående just nu också, men inte alls som innan.

Det svåra är ju att graviditeten inte riktigt syns än, så det blir pinsamt att be om någon annans sittplats. Senare i graviditeten blir det ju lättare. Då förstår folk.

Fast är det fullt på bussen kommer jag förklara och be om en plats, jag fixar inte att stå. Min graviditet börjar synas, framför allt för de som vet hur jag såg ut innan, men även mina nya elever kommer med antydningar som gör att de misstänker något..
  • älskarlivet81
    LurvensFrö skrev 2012-09-13 09:56:29 följande:

Minns att jag blev förvånad över hur många som bara struntade i att där var en gravid kvinna när jag var gravid med sonen. Visst nu syns det inte så det förstår jag men med sonen när jag var höggravid så var det mest utländska som visade respekt och var så goa och gav mig plats. Blri förvånad hur många folk inte ens bryr sig i sverige. :(

Ja jag sätter ju mig ibland ändå men jag är så trött att jag orkar liksom inte utan vill bara sätta mig. Men kanske borde fråga "är det upptagen här eller?" Så säger dem ju nej och tar bort väska för jag vill inte behöva vicka in röven för att dem ska ta bort den.

Okej då är det inte så länge kanske. Trots att jag knappt pallar stå ens en minut.

Vad skönt att du lätt hittar säte iaf. :)
    Ja. jag säger "kan jag sitta här" och då tar de bort sin väska.
  • älskarlivet81
    Väntar 3an skrev 2012-09-13 10:02:25 följande:
    Skulle nog inte ens klara av att åka buss med alla lukter och att stå så länge, jag har lågt blodtryck och blir yr av att stå för länge. Tur att man har bil

Mitt illamående är också kvar, men kanske något bättre nu i vecka 14, hoppas att det snart ska vara borta helt. Med dottern var det borta i vecka 16 lagom till foglossningen började.
    Jag måste ta bussen till jobb varje dag, bor lite utanför stan.. Min man har bilen så har inget annat val :)
Svar på tråden Marsbebis 2013