Inlägg från: LurvensFrö |Visa alla inlägg
  • LurvensFrö

Marsbebis 2013

Laliii skrev 2012-09-11 20:39:44 följande:
    Newbie på Kappahl :) Lindex har oxå massa sött :)

Men Lindex minns jag hade konstiga storlekar om det int evar sonen som var konstig men där passade H&M bättre då han var mer lång och smal än kort och tjock som lindex storlekar är på killkläder iaf. :)

Så det blir förbi Kappahl idag tror jag. :)
  • LurvensFrö
    msminnie skrev 2012-09-12 09:07:53 följande:
    Ni som använder doppler och har hört hjärtslag plus att bebisen sparkar. Hur låter egentligen sparkarna?

Kan höra hjärtljuden hyfsat bra från gång till gång, fastän den lill* gärna gömmer sig.. men några sparkar har jag då inte hört vad jag vet, inget skvalpande heller direkt.
    V.16 nu, så något mer än lilla hjärtat borde man väl höra? Längtar tills man känner första sparken, så mysigt.
    Just nu så känner jag inte direkt några rörelser, tror jag kände för ett par veckor sedan, men kan lika gärna varit inbillning ;)
    Men är ju min första, så kan ju likagärna dröja ett bra tag till :)

Oj svårt att förklara sparkarna men hörde inget skvalpande utan mer att hjärtaslagen avbröts av något swich haha. Eller som ett slag på dopplern fast det inte var mot den liksom. :)
  • LurvensFrö
    Emmelinan skrev 2012-09-12 09:20:57 följande:
    Vill tipsa om att inte köpa för mycket kläder i storlek 50.. Min dotter började direkt på 56. (jag fick samma råd av min syster så jag hade inget i 50. Tydligen tenderar systrar att få ganska lika stora barn).

Det är ju verkligen så olika med storlekar. Isak var normalviktig på 3400g men storlek 50 kändes ändå lite stort. Men det är ju bra att unna kolla på någon familjemedlem. :) Då får man ofta lite riktlinjer. Men sonen hade drunknat i storlek 56. Även om jag inte köpte mycket i 50 då man kunde vika upp 56 så ville jag ändå ha lite som passade. :)
  • LurvensFrö
    msminnie skrev 2012-09-12 09:36:10 följande:
    Ok, ett swich alltså. Haha jamen det kanske man hörde ändå.. Är ju så svårt att skilja från de vanliga ljuden som blir när man råkar röra på dopplern, svårt att hålla den helt still och undvika störningar. :)
    Tack för svaret :) 

hihi Ja det ska nog vara när man håller den helt stilla men det är ju inte helt lätt. Och jag har ju inte tänkt på det med min egen doppler. :)

Ja min doppler kan liksom börja tjuta i örat ibland typ som rundgång men det brukar sluta efter en stund. Fattar inte varför den gör så.
  • LurvensFrö
    msminnie skrev 2012-09-12 09:39:20 följande:
    Oh, vad kul med bilbarnstol. Vi "vågar" inte riktigt göra några större inköp ännu, har inte handlat något till bebisen än. Väntar med det till efter RUL 4/10.
    Men shit vad det kliar i fingrarna och köpbegäret sätter in när alla lägger upp bilder på så söta kläder och praktiska tillbehör som man kommer att behöva.  :) 

ja här kliar det med och jag tänker att tänk om det är en flicka. Livsfarligt för kassan för då kommer jag tycka det är okej att shoppa en massa haha. Har ju redan en massa killkläder så känns ju inte lika okej att handla mer. :)
  • LurvensFrö

Här har jag plötsligt fått ont i min högersida. Går från höger baksida av ländryggen ner i höften och ilar. Igår hade jag helt ont i tjejmagen. Vet inte om det var sammandragningar men jag har ont som håll i magen lite på höger sidan. Känner mig så gnällig att redan nu så här tidigt känna mig så himla gravid. Måste gå sakta för att inte få ont. Har också ont i höger höft men att det skulle komma även på vänster sida var en överraskning. :(

• LurvensFrö
    Dahlén skrev 2012-09-12 11:47:14 följande:
    Jag har haft och har väldigt ont i ryggen nu och dem senaste dagarna. På mig låser sig ryggen, det ilar ner till fotleden, rumpan och höger ben domnar bort ibland, kan knappt sitta eller vända mig i sängen. Har ont konstant och ser ut som en pigg 90 åring när jag går. Men jag ska till sjukgymnasten idag kl 15, så jag kan berätta sen hur det gick och om dem gav mig några nyttiga knep som är bra!

Det låter ju lite som ischias ju! Det har jag i högersidan fast det håller sig bara i skinkan men det sträckte sig ner i benet med sonen.
  • LurvensFrö
    msminnie skrev 2012-09-12 11:49:48 följande:
    Gäller med andra ord att lyckas hålla den helt still då ja. Jag får ge mig på det nästa gång jag lyssnar, hade varit kul att höra åtminstone innan man känner sparkarna :)
    När började ni omföderskor förresten känna de första rikitga buffarna, sparkarna? Vet ju att det skiljer en hel massa från person till person, och bebis till bebis, men jag är otålig!! :D Lär väl få vänta ett antal veckor till dock antar jag. :)

Känner mig också gnällig. Har börjat få ont i ryggen och ena skinkan ner mot låret när jag antingen sitter eller ligger ner i min goa soffa hemma.
    Tur att sambon har tålamod med mitt gnäll, för det lär väl bli värre.
    Hade också riktigt ont för ett par veckor sedan och fick gå sakta jag med, men mitt släppte igen efter ett par dagar. Vet inte om det vart foglossning eller bara otränad rygg och ben då jag helt klart lagt vanlig träning på hyllan nu och endast tar kortare promenader för att hålla igång något alls..
    Hoppas det släpper och blir bättre för dig med, annars kanske det är dags att få tag på foglossningsbälte?

Jag hade ju också bälte förra graviditeten men det känns inte samma nu. Känns inte som att ett bälte skulle hjälpa mig nu. Måste försöka hitta det iaf. Men jag vet inte om mitt är nerver eller foglossningen eller en kombination. Men mitt är väldigt ilande men vet inte om foglossning kan kännas samma.
  • LurvensFrö

Jag känner nu när jag sitter att jag har ont u ljumsken i höger höft när jag sitter och det kan väl inte vara nerv utan kanske foglossning. Måste verkligen kolla upp om det är foglossning.

• LurvensFrö
    Alvii skrev 2012-09-12 13:21:59 följande:
    Jag kände något igår som "skvatt till" nedanför naveln när jag låg i soffan, typ ett snabbt svagt fladder. Är 14+2 idag och det är första barnet så jag ska väl inte kunna känna redan så jag utesluter inte 'random bubbel' , men vi får se i framtiden hur det känns när man vet hur de 'ska' kännas :)

Med första barnet kände jag första flader i v 14 något och det står att man kan känna så det är inte rent omöjligt. Har känt tidigare denna gågnen men minns inte när trist nog så kan inte skriva upp det som sist. :)
Svar på tråden Marsbebis 2013