msminnie skrev 2012-09-12 11:49:48 följande:
Gäller med andra ord att lyckas hålla den helt still då ja. Jag får ge mig på det nästa gång jag lyssnar, hade varit kul att höra åtminstone innan man känner sparkarna :)
När började ni omföderskor förresten känna de första rikitga buffarna, sparkarna? Vet ju att det skiljer en hel massa från person till person, och bebis till bebis, men jag är otålig!! :D Lär väl få vänta ett antal veckor till dock antar jag. :)
Känner mig också gnällig. Har börjat få ont i ryggen och ena skinkan ner mot låret när jag antingen sitter eller ligger ner i min goa soffa hemma.
Tur att sambon har tålamod med mitt gnäll, för det lär väl bli värre.
Hade också riktigt ont för ett par veckor sedan och fick gå sakta jag med, men mitt släppte igen efter ett par dagar. Vet inte om det vart foglossning eller bara otränad rygg och ben då jag helt klart lagt vanlig träning på hyllan nu och endast tar kortare promenader för att hålla igång något alls..
Hoppas det släpper och blir bättre för dig med, annars kanske det är dags att få tag på foglossningsbälte?
Jag hade ju också bälte förra graviditeten men det känns inte samma nu. Känns inte som att ett bälte skulle hjälpa mig nu. Måste försöka hitta det iaf. Men jag vet inte om mitt är nerver eller foglossningen eller en kombination. Men mitt är väldigt ilande men vet inte om foglossning kan kännas samma.