Inlägg från: MammaTillEnStjärna |Visa alla inlägg
  • MammaTillEnStjärna

Marsbebis 2013

Hjärtefröjd skrev 2012-08-27 15:27:42 följande:
    Jag beställde från Ebay så den kommer nog inte förrän vi är i vecka 16. Brukar man höra nått då?

Det tror jag definitivt att ni kommer att göra! Jag hörde i vecka 12 (11+0) första gången. Coolt egentligen att man kan höra bebisens hjärta så tidigt, det är så pytte pytte litet...

Jag hörde när bebisen sprattlade därinne ockå, det är nog lättare att höra om man inte hittar hjärtat   
  • MammaTillEnStjärna
    Laliii skrev 2012-08-27 16:07:48 följande:
    Hej tjejer :)

Nu är jag tillbaka hemma efter vårt andra UL & KUB. Första gången var i måndag förra veckan & då var lilla plutten 42 mm, en vecka senare, idag, 12+1 är bebisen hela 56 mm, alltså har den på 1 vecka växt hela 14 mm. Man märkte verkligen skillnad på bebisens utseende, nu var kroppen mer utsträckt & kroppen hade växt ikapp huvudet mer. Bebisen har alla ben, fötter, armar, händer, fin profil, hjärnan såg bra, ut hjärtat slog fint, fostervattenmängden var bra & jag har en bakåtlutad moderkaka :) Vi fick även en bild där man kunde se bebisen fingrar på högra handen & vi kunde t.o.m räkna de. (bilder kommer at läggas in i bildtråden) Vi fick lågrisk på KUB:en 1:2374, vilket känns jätte skönt :)  

Det var verkligen magiskt att ännu än gång få se vårt lilla hjärta & se att allt var bra & såg fint ut. Ännu en milstolpe avklarad. Ooooooch så har vi bokad RUL. Den 15/10 :D Yeeiiiiii! vi längtar redan dit såååå mkt! För att fira bra KUB resultat så köpte maken en liten outfit till bebisen (bild finns i bildtråden) :)

Nu känner jag verkligen att jag kan koppla av, andas ut & verkligen njuta! 

Kramar till er alla  

Härligt att ha det gjort och att fått sett bebisen!!! Jag längtar verkligen till onsdag när det är vår tur

Det måste vara en lättnad att det var lågrisk Jag är sååå nervös, är rädd att det jag kommer få beskedet högrisk Magkänslan...  
  • MammaTillEnStjärna
    Laliii skrev 2012-08-27 16:44:16 följande:
    Först, när jag såg siffrorna vart jag iskall, men när hon sedan förklarade att högrisk är 1:200 & nedåt, så kändes 1:2374 som en väldigt trygg & bra siffra :) 

När har ni tid? :) Det kommer att gå bra ska du se! Håll tankarna positiva! 

Va skönt. Det är alltid skönt att höra från någon som VET vad hon/han pratar om

Tack Jag hoppas på det!!! Vi har tid kl. 16 på onsdag   
  • MammaTillEnStjärna

Sanna83: Så spännande!!! Tack, lycka till ni med!

• MammaTillEnStjärna

Fick min snälla sambo att gå ner i källaren och leta fram mina gravidkläder igår. Tack vara vi ska flytta så är källarförrådet fyllt från golv till tak med kartonger och dylikt. Självklart låg påsen med kläder längst IN! Vi hade ju inte räknat med att de skulle behövas innan flytt.

Hade två par mammajeans varav den ena från H&M och det andra från Polarn o. Pyret. Ska bli så skönt att börja använda dom. Det är obehagligt att ha ett tryck över magen så nu är det mammabyxor som gäller. Skönt.

Vaknade inatt (som vanligt) för att jag var kissnödig. Hade rejält ont i magen för att blåsan var full. Riktigt obehagligt. Någon mer som får ont när blåsan är riktigt full? Det känns nästan som håll i livmodern...

När jag kände på magen imorse innan jag hade varit på toaletten så kände jag något hårt ett par centimeter nedanför naveln. Var det kissblåsan så högt upp eller? När jag sen kissat så kände jag det inte...     

• MammaTillEnStjärna
    saoura skrev 2012-08-28 08:27:03 följande:
    Mammatillenstjärna, känner igen den smärtan. Vaknar också på nätterna med en överfylld blåsa. Kan inte gå till toaletten rakryggad för då spänner det i magen..
    Jag tror det är sin livmoder du känner då organen ligger bakom och att det är den fyllda blåsan som tryck upp livmodern :)

Kan inte heller gå rakryggad då... Usch. ja det kanske är livmodern
  • MammaTillEnStjärna
    Hoomlan skrev 2012-08-28 10:01:25 följande:
    Vet om att jag sa att jag skulle ringa barnmorskan idag, men om jag har förstått csn rätt lär jag få en större summa  imorgon så ska beställa en doppler. 

Så dom angelsound eller vad det märket heter är alltså dom bästa?  och man kunde använda handkräm istället för sån gel? Behöver lite information nu innan jag beställer den isf :)

Jag har en från teknikmagasinet, den ser likadan ut som angelsound. Såhär i efterhand skulle jag ha valt en som inte är som en "klump" utan en med stav för att enklare fokusera på vart man vill lyssna. Bara ett tips

Glidmedel funkar perfekt, det anväder jag!  

• MammaTillEnStjärna
    Hjärtefröjd skrev 2012-08-28 10:18:28 följande:
    Jag köpte en på Ebay igår med stav för 350-400 kr ink frakt.

Kanon
Svar på tråden Marsbebis 2013