Laliii skrev 2012-08-27 16:07:48 följande:
Hej tjejer :)
Nu är jag tillbaka hemma efter vårt andra UL & KUB. Första gången var i måndag förra veckan & då var lilla plutten 42 mm, en vecka senare, idag, 12+1 är bebisen hela 56 mm, alltså har den på 1 vecka växt hela 14 mm. Man märkte verkligen skillnad på bebisens utseende, nu var kroppen mer utsträckt & kroppen hade växt ikapp huvudet mer. Bebisen har alla ben, fötter, armar, händer, fin profil, hjärnan såg bra, ut hjärtat slog fint, fostervattenmängden var bra & jag har en bakåtlutad moderkaka :) Vi fick även en bild där man kunde se bebisen fingrar på högra handen & vi kunde t.o.m räkna de. (bilder kommer at läggas in i bildtråden) Vi fick lågrisk på KUB:en 1:2374, vilket känns jätte skönt :)
Det var verkligen magiskt att ännu än gång få se vårt lilla hjärta & se att allt var bra & såg fint ut. Ännu en milstolpe avklarad. Ooooooch så har vi bokad RUL. Den 15/10 :D Yeeiiiiii! vi längtar redan dit såååå mkt! För att fira bra KUB resultat så köpte maken en liten outfit till bebisen (bild finns i bildtråden) :)
Nu känner jag verkligen att jag kan koppla av, andas ut & verkligen njuta!
Kramar till er alla
Härligt att ha det gjort och att fått sett bebisen!!! Jag längtar verkligen till onsdag när det är vår tur
Det måste vara en lättnad att det var lågrisk
Jag är sååå nervös, är rädd att det jag kommer få beskedet högrisk
Magkänslan...