• Laliii

Marsbebis 2013

goaround skrev 2012-07-29 23:02:48 följande:
    hej jag är i v8 +4. Är det bara jag som tycker att jag "redan" ser gravid ut?
    Jag har inte gått ner nått i vikt, snarare upp några kilo, men magen är med rund än att det ser ut att det är fett om ni förstår hur jag menar....
    Tänkte det är väl inte normalt, det börjar väl synas först efter v12 eller senare?
    Jag är i 8+1 & tycker att jag ser gravid ut :) Dock är d inte den hårda gravidmagen men något putar ut! Vissa dagar är jag så svullen att jag ser ut att vara i 5:te månaden elle rnågot haha!

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    mianalle skrev 2012-07-30 07:30:20 följande:
    Hej på er.

Ansluter mig till denna tråd. Mitt fjärde barn och familjens sjätte har BF 29 mars enl FL. Glad

Inge graviditetsillamående över huvudtaget, ÄN kanske ska tilläggas då jag inte är längre än 5 v +2 dagar. Däremot svullnar jag upp på kvällarna så jag ser ut som om jag skulle va i sjätte månaden typ. Flört

Idag tänkte jag ta kontakt med mvc och boka till för inskrivning. Spännande! Tungan ute

Ha en bra dag alla
    Grattis & välkommen :)
  • Laliii
    Hoomlan skrev 2012-07-30 10:44:15 följande:
    haha här kommer jag, min livmoder ligger VÄLDIGT långt ut och därför blir jag stor direkt! Ska ladda upp en bild någon gång när jag var hög gravid med sonen med! :) Idag är jag i 7+6 så imorgon är det dags för ny bild! :)

Någon mer som har sin livmoder långt ut och därför blir stor direkt? Min barnmorska (har aldrig haft henne innan pga har precis flyttat till ny stad nästan) När hon kände på magen så blev hon så paff så man såg verkligen hur hon tänkte "jisses, så långt ut din livmoder ligger. Du ljög verkligen inte" haha! 

Men så fint :D Då ser du ju dunder gravid ut när du i slutskedet :D haha!
  • Laliii
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-07-30 11:25:49 följande:
    Min sambo har 25.000kr/mån och jag 20.000kr/mån innan skatt. Vi kan inte leva på enbart hans inkomst. Vi har inte varsin ekonomi utan delar på ALLT. När alla utgifter är betalda och storhandling gjord så brukar vi dela jämt mellan våra konton, ibland inte. Vi ser det inte som "dina pengar" och "mina pengar", det är "våra pengar".

Men mycket utgifter har vi... Hyra, lån, bilförsäkring, bilskatt, försäkringar, barnomsorg, underhåll (då sambon har barn sedan tidigare), tv-avgift, el,...

Det kommer förmodligen bli lite knapert under föräldraledigheten... Man anvundas förstås andra som inte behöver ta ut så många dagar per vecka och därav spara många dagar... men alla har det inte likadant! 

Idag är jag åter på arbetet efter semestern. Det känns bra. Har pratat med min arbetsgivare  nu om graviditeten. Hon "bröt isen" och frågade hur jag mår. Hon sa att som arbetsgivare så är detta något som man måste vara beredd på när man anställer en kvinna i "fertil" ålder och som har ett barn sedan innan. Så vad jag förstod så var det nästan väntat - men kanske inte så snart. Vi pratade lite allmänt om graviditeter och förlossning... Känner mig verkligen LÄTTAD nu när dom vet om och tog det så bra! Jag sa att min förra graviditet var underbar och det enda som var jobbigt var i slutet med EXTREMT svullna fötter/ben... annars inga problem, så jag hoppas att det blir lika bra denna gång! Hon sa att då räknar vi med att du jobbar fram till årsskiftet iallafall om det inte blir några komplikationer  Jag räknar dock med att jobba till slutet av februari...            
    Vi är likadana :) Det är våra pengar, vi har ett gemensamt konto där bådas löner kommer in och vi delar på allt :) Jag har 27000 innan skatt & han har periodvis 27000 innan skatt med och andra tider 22500 innan skatt (skiftarbete med skifttillägg) och även vi har utgifter, bil, hyra, lån och allt annat som kommer till! Det blir lite tajt under den tiden men man får försöka få det att gå runt. Ska spara så mkt vi kan fram till bebisens ankomst & rensa lite i ekonomin för att underlätta det! Sen så har jag turen att ha ett jobb som lägger till en summa till under den tiden man är föräldraledig. Så det blir d jag får från försäkringskassan och en del från jobbet!
  • Laliii

Samma här, mitt jobb lägger till 10% i upp till 360 dagar. Så under min föräldraledighet kommer jag gå back med ca 3500 kr vilket är hanterbart :) Hos oss sker det via en blankett som bi fyller i & skickar in till löneadministrationen!

• Laliii
    FruRundberg skrev 2012-07-30 16:24:07 följande:
    Jag får 21000 i månaden och maken får väl ca25 nånting. Vi har det inte fett med pengar, 5 barn som kräver en hel del och ett sjette på väg. Men man prioriterar olika i alla familjer. Vi behöver inte ha det senaste av allt och dyra märkeskläder så vi klarar oss ändå. Vi är rätt nöjda med det vi  har vad är det ni alla jobbar med när ni tjänar så mkt pengar Eller era killar/män verkar ju tjäna en hel del.  Vi har haft gemensam ekonomi sen första dagen vi flyttade ihop. Fattar inte varför man har ditt och mitt när man lever ihop som en familj? oavsett om jag her egen mobilräkning och nått annats som bara jag utnyttjar så betalas allt från samma lönekonto. Det är enklast så tycker vi iaf  
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn

Har en lön på 27000 & jobbar med risk & efterlevnad inom ett kreditkortsbolag! Precis fått en ny anställning & gick från 22000 till 27000!
  • Laliii
    c u skrev 2012-07-30 21:43:14 följande:
    Nu måste jag fråga alla hur ni motionerar hur tränar ni? hur ofta?

Har tänkt börja simma :)
  • Laliii

che71: Beklagar verkligen detta! :( Skickar massa styrkekramar och hoppas att det snart är er tur! Massa lyckoönskningar!

• Laliii

Vi har titta på (googlat) Bugaboo Cameleon eller den nya modellen C3 som kommer ut i september. Vi är sugna på den i färgen Sand :) Känner oxå för en ljus vagn! Tror att om man håller den ren så går det fint & visst ska barnet få äta i den :) Sen ska jag efter en väninnas tips titta på Emmaljunga :) Tror nog att vi ska gå på "prova-på-vagnar" resa genom staden & "provköra" alla innan vi bestämmer oss. Då detta är vårt första barn så har vi noll erfarenhet. Kraven är väl att framhjulen ska vara rörliga, den ska vara stabil, inte väga för mkt & så klart vara skön för barnet att ligga i :)

• Laliii
    Irmo82 skrev 2012-07-31 23:13:17 följande:
    Hej alla,
    Jag är i vecka 6+1 och har förutom lite ömma bröst inga direkta graviditetssymptom. Hade fram till 1,5 vecka sen mensliknande värk men det har nu upphört oxå. Börjar fundera på om det finns fog för oro eller är det fler som känner så?
    Välkommen & grattis! 

Jag hade som mest symptom (molvärk & extremt ömma bröst) fram till ca vecka 7. Nu är jag halvvägs i vecka 9 och har knappt några symptom. Trötthet, lite ömma bröst & illamående på morgonen & vid hunger. Det är normalt att det skiljer sig åt mkt från ena graviditeten till den andra! Jag tänker som så att så länge jag inte har några konstiga smärtor eller blödningar så ska jag hålla mig lugn & lita på min kropp!

Svar på tråden Marsbebis 2013