satirnine skrev 2012-07-20 11:13:16 följande:
Kan rekommendera REF.s sulfatfria hårvårdsserie.
Väldigt prisvärd och bra. Säljer själv den på salongen (är frisör).
Finns som repair, color, smooth och volume.
Jag brukar använda absolut torr istället för deo, gogglade på det senaste igår och det skulle inte vara någon fara för barnet. Men det innehåller ju alkohol om jag inte minns fel.
Jag har slutat dricka kaffe, cola och te. Ska köpa rött te tänkte jag för det är väl koffeinfritt?
Har gymkort som jag inte använt desto mer. Vad är det för typ av träning man ska undvika när man är gravid? Jag tränar inte särskilt tungt, är det bara att fortsätta styrketräningen som vanligt då?
Hur mycket gick ni upp i vikt under graviditeten som har barn sedan tidigare?
Jag räknade ut någonstans att jag skulle gå på ca 16 kg, väger 53 kg nu.
Tack för hårvårdstipset :) Ska skika in det!
Slutade med detsamma jag med och köpt in massa grönt te. Japp, man kan dricka grönt, vitt & rött :)
Då det är mitt första barn har jag ingen erfarenhet av viktuppgång som så men jag har två yngre syskon, en på 17 och en på 9, mamma gick upp väldigt olika med de båda, hela 20 kg med mellersta brodern och han var stor när han föddes (4,5 kg & 54 cm) och 13 kg med minstingen (han var normal, 3 kg & 49-50). Själv har jag hittills gått upp 800 gram och är i slutet av vecka 7 :) Så jag tror nog på att jag går upp 13-16 kg :) Vägde 65,4 vid graviditetens början!