• nihka

Jag hatar HEN!!!

Aaliyah skrev 2012-09-12 19:53:43 följande:
    Nihka: du tror väl inte att du själv ska få avgöra vad du är??Förvånad
    Jo. Varför inte liksom?
  • nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 20:19:21 följande:.

Skepp ohoj är inte politiskt laddat.
    Jo, om man är pirat - fast det är jag inte och säger det ändå.

• nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 20:20:59 följande:
    Ibland säger vi föresten blatte också, men bara för att det är lite lättare att säga, dessutom är orden könsneutrala och mycket kortare att använda än t.ex "person med utländsk härkomst" därför så tycker vi det borde användas oftare.

Tror nog "blatte" så småningom kommer att neutraliseras, antagligen när det ersatts ett par gånger av annat som upplevs som starkt. 
  • nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 20:26:38 följande:
    Nice.

Men det är ok om jag använder ordet blatte istället för hen då? för att beskriva könsneutral utlänning alltså? 
    Jag kan inte hindra dig. Varför är du så negativt intresserad av pronomen och utländska medborgare? Finns det någon slutsats att dra här?
  • nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 20:36:56 följande:
    Nej absolut inte.
    Blatte är helt enkelt ett bra könsneutralt ord att beskriva valfri utlänning.
    Snabbare att säga och lättare att skriva, dessutom könsneutralt.  
    OK. Då använder du blatte och jag hen. Fast har du inte funderat på att byta till ben - kort som hen och med bevarat b för utländskmedborgarekänslan?Cool
  • nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 20:55:43 följande:
    Perfekt.
    Nej jag fortsätter med Blatte.

Är du säker, du tycker inte 2 stavelser blir för långt och därmed för svårt att säga och skriva? Om du har tänkt det som ett pronomen får du nog stava det med litet b, annars kanske det uppfattas som ett substantiv eller namn ungefär som Hen.
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-12 22:37:28 följande:
    Kom du närmre din dröm om ett samhälle där man använder "hen" med detta nonsensinlägg?

Kom du närmare din dröm om ett samhälle utan språklig medvetenhet och utveckling med detta nonsensinlägg?
  • nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-13 11:59:09 följande:
    Visa mig en människa som offentligen använder ordet som INTE är feminist.

Visar mig
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-13 18:04:26 följande:
    Nej men ultrafeministernas agenda gör det.
    För dig finns ultrafeministernas agenda ÖVERALLT. Akta dig så den inte hoppar upp ur morgonkaffet och biter dig i näsan!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!