Fjorgynn skrev 2012-09-03 00:54:24 följande:
Är det inte uppenbart att de enda förespråkarna är feminister?
Den ena mer fanatisk än den andre, varför inte stolt erkänna att ordet är feministiskt och därför gillar ni det?
Ni låter som SDare som förnekar att de är rasister men kommer med rasistargument nästa stund.
Känns bra iofs att feminism klingar så illa nuförtiden att ni måste förneka att era tokerier är feministiska för att få folk att lyssna
Nej, det är inte det minsta uppenbart. Och varför ska jag eller någon annan erkänna något som bor i en paranoid skalle??? Varje normalbevandrad person förstår att ett ord inte kan ägas exklusivt av någon eller en speciell gruppering. Det finns inget i vårt vokabulär som någonsin är exklusivt för någon. Aldrig någonsin.
Hen används av en rad olika anledningar och inte en som du hävdar. Den mest exotiska användingen är väl om transsexuella - en mycket liten grupp som har blivit lyfta ur dunklet sent här i Sverige, men jag har aldrig mig veterligen träffat någon live och har bara använt
hen om "honellerhan". Det gör mig inte till feminist, lika lite som att äga en häst gör mig till cowboy.
Du är så rädd för feminister att du ser en i varje person som inte dunkar din rygg.
Känns iofs dåligt att det är så illa ställt med urskiljningsförmågan på sina håll.