• nihka

Jag hatar HEN!!!

Fjorgynn skrev 2012-08-30 19:45:59 följande:
    Alliansen är radikalfeminister.
    Ja, herregud, alla som röstar är radikalfeminister. Och de som låter bli också, för att inte tala om de som säger att de inte är det.

Även  Tomte   är radikalfeminist fast Tomte varken röstar eller låter bli.
  • nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-01 21:48:46 följande:
    Jaja, varför inte bara komma överens om att detta är ett feminist-påhitt som genusfanatikerna kan få nyttja bäst de vill? Det sorterar ju bara ut snabbare vem som är vem.

Ordet är påhittat av feminister och det är enbart feminister som försvarar påhittet, således ett påhitt för och av feminister.

I sann feministisk överförmyndaranda så försöker man såklart tvinga in ordet i allas våran vardag precis som med allt annat de hittar på i sin genussmedja på uiversiteten runt om i Sverige, men detta kommer de aldrig lyckas med då ingen vill förknippas med genustokar längre.

Varför ska alla komma överens om följa med dig in i din förvirrade värld med inbillade fienden överallt? Jag lyssnar lika lite den promillen du är rädd för utgör en stor grupp som den promillen du utgör och hävdar är en stor grupp.
  • nihka
    Knyttan skrev 2012-09-02 16:08:02 följande:
     Att jämställa alla feminister med porrklubbsbrännande anarkafeminister det är dock lika sant som att jämställa alla till höger om centern med Anders Behring Breivik. Det vill säga, rätt så omoget och inte så insiktsfullt.
    Ja, klumpandet av alla som inte delar ens åsikt i andra extremändan är ju så utan fog och mening. Jag förstår precis vad du menar och då är jag inte feminist själv - mer än att jag tycker att vi alltid ska arbeta för jämnställdhet inom alla områden.
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-02 16:34:22 följande:
    Rent och skärt skitsnack. Den Svenska statsfeminismen som bygger på genusmodellen är inte synonym med jämlikhet.
    "Den Svenska stadsfeminism" existerar inte. Vi har ingen stadsfeminism. Vi har politiskt aktiva som driver frågor och allierar sig och försöker få förankring för sina idéer uppåt. Detta gäller all politik. Vi har de svenska grundlagarna - 4 till antalet och inget om någon stadsfeminism där.
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-02 16:54:38 följande:
    Om en modell styr de politiska beslut som tas och de policys som skall gälla på myndigheter och statliga verk så ja då har vi i praktiken statsfeminism och av det följer att alternativa synsätt tystas ned.
    Ja, men vi har ingen modell av arten feminism som styr alla politiska beslut som ska gälla på alla myndigheter och statliga verk utan bara aktörer som lobbar för sin sak - såsom det är generellt inom politiken. Det kallas demokrati.
  • nihka
    Anonym (kvinna) skrev 2012-09-02 16:58:46 följande:
    Lite ot men är jag den enda kvinnan här som aldrig känt mig diskriminerad eller illa behandlad pga mitt kön?
    Du kan säkert hitta något diskriminerande beteende runt dig. Har du t.ex varit med om att någon sagt till ett barn att "Du som är en stor stark kille inte ska gråta för det där", medan en flicka får höra "Oj, hur gick det?"  Vi tutar i barnen att killar ska vara hårdare och inte känna smärta eller inte ge efter för känslan medan vi uppmuntrar flickar att känna efter och släppa ut känslorna. På så vis bygger man med baby steps stereotypa män -och kvinnobeteenden.

Det finns många exempel på bemötande som formar oss till social könsstereotyper helt i onödan.

Jag har känt mig diskriminerad och illa behandlad pga mitt kön främst utomlands. Vill inte utveckla det mer, men alla har inte kommit så långt som Sverige har när det gäller jämställdhet mellan könen som Sverige har, men det finns naturligtvis de som har kommit längre. Jag tycker att ett bra sätt att se hur långt ett land har kommit är att se på kvinnornas och barnens situation. Det är alltid de som kommer fram sist och en kedja är inte bättre än sin svagaste länk.   
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-02 21:54:53 följande:
    Om du menar Fi så ja, de sitter dock inte i riksdagen och har mycket mindre inflytande än de som verkar inom partierna i riksdagen.

Du menar att det finns kvinnor och andra i riksdagen som driver kvinnofrågor?!?!?!.

Varför sa du inte det med en gång? Vet fler om detta alarmerande tillstånd?
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-02 20:37:53 följande:
    SD har inget inflytande att tala om därför att de för en vidrig politik och acceptansen hos allmänheten är låg. Statsfeminismen genomsyrar alla partier och har långt mer inflytande, kanske just därför att de inte finns ett parti.
    Enligt senaste opinionsmätningen över 7 % och på väg uppåt. Bland ännu icke-röstberättigade ungdomar är siffran högre och på väg upp.

Stadsfeminism finns inte mer än i ditt huvud och jag skulle vara mer orolig för SD om jag var du.  
  • nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 00:54:24 följande:
    Är det inte uppenbart att de enda förespråkarna är feminister? 
    Den ena mer fanatisk än den andre, varför inte stolt erkänna att ordet är feministiskt och därför gillar ni det?
    Ni låter som SDare som förnekar att de är rasister men kommer med rasistargument nästa stund.

Känns bra iofs att feminism klingar så illa nuförtiden att ni måste förneka att era tokerier är feministiska för att få folk att lyssna Solig

Nej, det är inte det minsta uppenbart. Och varför ska jag eller någon annan erkänna något som bor i en paranoid skalle??? Varje normalbevandrad person förstår att ett ord inte kan ägas exklusivt av någon eller en speciell gruppering. Det finns inget i vårt vokabulär som någonsin är exklusivt för någon. Aldrig någonsin.

Hen används av en rad olika anledningar och inte en som du hävdar. Den mest exotiska användingen är väl om transsexuella - en mycket liten grupp som har blivit lyfta ur dunklet sent här i Sverige, men jag har aldrig mig veterligen träffat någon live och har bara använt hen om "honellerhan". Det gör mig inte till feminist, lika lite som att äga en häst gör mig till cowboy.

Du är så rädd för feminister att du ser en i varje person som inte dunkar din rygg.

Känns iofs dåligt att det är så illa ställt med urskiljningsförmågan på sina håll.
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-03 14:52:46 följande:
    Nej, det kallas att den som är bäst på ordbajseri och duktigast på att ligga i fas med trender får sin vilja igenom. Att man är retoriskt skicklig och att den man talar till är för sinnesslö för att kritiskt granska innebär inte automatiskt att man har rätt i sak.
    Jag tror du blandar ihop demokrati med sin syniska bild av mänskligheten.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!