Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Jag hatar HEN!!!

PS jag tycker så klart OCKSÅ att flickor och pojkar ska behandlas lika! Självklart ska pojkar och flickor få leka hur de vill, det gjorde redan jag på min tid!

Men: "Men våra stackars feminister tror att dessa skillnader beror på att vi behandlar pojkar och flickor olika. Det tragiska är att de kan hålla på och gnata i tusentals år utan att rubba de nedärvda könsskillnaderna. När ska de fatta?"

Genetiskt nedärvt. Går inte direkt bort i tvätt.
  • Jellybeanbaby

Jag blir bara glad om ni kritiserar mitt tankesätt, det kanske är totalkajko.
    Men för guds skull, ge mig konstruktiv kritik.

• Jellybeanbaby

"Dagens Nyheter har t.ex. börjat använda "hen" i notiser och kommentarer."

Roligaste posten idag.. "notiser och kommentarer" =/= DN-skribenter

• Jellybeanbaby
    themia skrev 2012-07-26 20:02:32 följande:
    Kan du förklara det där på svenska?
    kommentarer göre icke DN-journalister
  • Jellybeanbaby

Jag förstod vad du var ute efter, Faber. :)

• Jellybeanbaby
    Faber skrev 2012-07-26 23:49:59 följande:
    Hen har blivit en symbol i media för den Svenska genusmodellen, den som påstår annat är naiv eller ljuger medvetet.
    +1000 tummar
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-07-31 10:51:56 följande:
    "Onaturligt" är ett rätt flummigt begrepp.

Att färga håret är onaturligt. Är du emot det?
    Gud, nu går du offtopic.

Förstår mig inte på er "hen" förespråkare. Så fort nån säger att de är emot ordet så ska de malas ner i asfalten med ordrika inlägg från Dorian och Pumpan t ex.
  • Jellybeanbaby
    Faber skrev 2012-07-31 16:02:45 följande:
    Du bekänner dig ju till en ideologi som säger att allt är en social konstruktion, jo de mest fanatiska säger faktiskt det.
    Åh! Jag har aldrig heller fattat det här med "social konstruktion". Som nån sa i ett aggressivt svar till mig:
    "ALLT är social konstruktion" typ, minns inte så noga.
  • Jellybeanbaby
    Faber skrev 2012-07-31 16:09:07 följande:
    Det innebär att dina intressen och dina förmågor helt beror på vad andra lärt dig och sagt att du skall göra, Inget beror på biologiska och nedärvda egenskaper.

Konstigt att vi är så dåliga i OS då det borde vara lätt att socialt konstruera vinnare.
    Ja just det! Nu minns jag!

De menar att de kan "tvätta bort" skillnaden mellan pojkar och flickor, beteenden som finns i vår DNA, som ligger nedärvt sen 2 300 000 år - det tror de att de kan ändra på med några år av "hen"-bruk.
    Tillåt mig fnissa.

• Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-01 12:52:10 följande:
    Två ämnen jag aldrig skulle studera. Genusvetenskap och filosofi.  Bara om det skulle vara en dubbelkurs anordnad av Cirkus Kiew.
    Hah, genusvetenskap förstår jag verkligen - men filosofi? De gamla grekerna osv?
    Antagligen är du rädd att det skulle vara för flummigt? Då håller jag med dig. Flummiga ämnen är de värsta (gah, psykologi). Konkret ska det vara.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!