Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Jag hatar HEN!!!

Dorian Ertymexx skrev 2012-08-29 16:21:26 följande:

Hur ofta använder du ordet "uppåtkvarkar"? Hur många procent tror du använder det ordet?
    ordet "uppåtkvarkar" är tillsatt språket genom matematik och vetenskap.
    Inte kvasivetenskapen som genustyckarna förespråkar.

Och där har vi stora skillnaden. Hade ordet inte varit politiskt laddat så hade vi inte haft denna diskussion.
  • Jellybeanbaby
    Fjorgynn skrev 2012-08-30 10:36:46 följande:
    Hmm jag ser att alla maniska PK-fanatiker försöker tvätta HEN-ordet rent i den här tråden :).

En liten snabb check över vilka det är som står för ordet gör mig ännu mer övertygad om dess politiska laddning och varför jag är så glad att egentligen ingen frisk människa använder ordet. 
    Hear hear!
  • Jellybeanbaby
    Fjorgynn skrev 2012-08-30 11:37:48 följande:
    De är långt ifrån 10%.. Eller menar du i den här tråden?
    10promille ligger nog närmare verkligheten i sådana fall.

Ja du ser... jag drog bara till med nåt. Jag sa i ett tidigare inlägg att det är väl bara några kulturarbetare som använder det och som har makten att få in ordet i tidningarna, typ...
  • Jellybeanbaby
    CMM skrev 2012-08-30 12:29:57 följande:
    Eller så gör det att tidningarna tappar sin neutrala koppling (om vi låtsas att en sådan finns) och framstår som mer radikalfeministiska...
    Ja JAG blir iaf avogt inställd till dem. Har inte läst en Nöjesguiden sen deras fiasko-hen-nummer.
  • Jellybeanbaby
    CMM skrev 2012-08-30 12:49:33 följande:
    Samma här. Det var som om de ville skriva mig på näsan att "nu är det så här man skriver, tro inget annat". Barnsligt resonemang från min sida kanske, men ändock.
    Bra att nån reagerar, tänker jag. Hoppas de förlorade annonsörer på kuppen.
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-30 14:36:10 följande:

Och? Vetenskapare är ju också PK-tyckare, om du frågar kreationister och alternativvetenskapare. Känns det bra att vara i samma gäng som Jehovas?
    Nej jag är inte i samma gäng, för jag är varken "kreationist"  eller"alternativvetenskapare".
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-08-30 15:30:47 följande:

Då har ju "hen"-dabatten i alla fall fört med sig EN positiv sak. Ju färre människor som läser Aftonbladet/Expressen, desto bättre. Glad
    Aftonbladet/Expressen???
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-08-30 15:48:41 följande:
    Ja? Nöjesguiden, är inte det en bilaga till dessa tidningar?
    Nope det är en upphaussad gratistidning som mest riktar sig till de som går ut och vill ha andra helgnöjen och den har funnits sen tidigt 80-tal.
  • Jellybeanbaby
    qzectb skrev 2012-08-30 16:11:04 följande:
    DEN heter det!

HAN som är man.

HON som är kvinna.

DEN som är en person.

DET som är ett nöt och säger "hen".

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!