Jag hatar HEN!!!
nihka skrev 2012-09-29 11:35:40 följande:
Ja, det kan vara jobbigt när ens värld förändras eller när man märker att den gör det. Här på planeten Tellus har alltid the survival of the fittest ytterst gällt, så det är bara att gråta en skvätt och sedan ta itu med att anpassa sig till verkligheten. När du har gjort det kommer du se att denna verklighet är mer nyanserad än du beskriver den nu. Jag tror exempelvis att din bild bara är en överdriven deppbild. Jag är kvinna och är varken könslös eller lesbisk, men jag tycker hen är ett bra ord.
Alla de som gnappar om att det bara finns män och kvinnor et al, de får mig att tänka på Giordani Brunos öde.
Giordani Bruno var en munk som kom med idén att stjärnor inte bara var prickar, hål, i en stor kupol i skyn, utan att de var små solar eller planeter de också, alla fulla med liv. Att världen, universum, var så mycket större än vad dåtidens dogm föreskrev. Han brändes på bål inte för att förminsak gud, utan tvärtom för att göra gud mycket större än vad dogmatikerna kunde greppa och stå ut med.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Giordano_Bruno