• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Anonym (KVINNA) skrev 2012-07-20 10:47:35 följande:
    Tyvärr är det väl så som dagens samhälle ser ut... HON och HAN håller på att dö ut, istället blir det en generation av HEN, det vi idag kallar för kvinnor blir botox fyllda varelser som skönhets opererar sig så pass mkt att dem förstör det naturligt vackra i en människa. Och det vi kallar för MÄN blir någon konstig form av fjolliga varelser… Sen ska man lära sina barn att älska sig själv, men vad gör det vuxna?! Nä, jag kallar hellre dessa varelser, som är botox fyllda och fjolliga för HEN. De som är ÄKTA män och kvinnor skulle jag aldrig kalla för något annat än, HAN och HON. Har inget större emot ordet HEN, men tycker det otroligt synd att människan ska förändra sig själv, fly (genom operationer och konstiga attityder) istället för att lära sig att älska sig själv för den man är och inte hata sig själv för minsta lilla. En stor ELOGE till er män som fortfarande är män!!! Och till er kvinnor som inte strävar efter botox och skönhets operationer!!!!
    Ytterligare en som inte riktigt förstår ser jag.
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 10:51:22 följande:
    Hahaha "Den nakna kocken", inte visste jag att det var porr? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Måste vara någon slags förespråkare för oskyddat sex
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 10:57:19 följande:
    Och då är det som bekant bara engelsk-svenska homofoner. Tror de flesta vet hur vi östeuropéer garvar åt "Kungens kurva" va... Ska vi vara så internationella blir det ju värsa förolämpningen att kalla en kvinna "kurvig". Börjar vi se oss om i världen blir svenskan snabbt löjligt begränsad i tillåtna ord...
    Att inte alla lundensare skäms över att bo i en stad vars namn betyder kuk på hindi...
  • Anonym
    Lingonflickan skrev 2012-07-20 10:57:48 följande:
    ???
    Herregud, har du inte koll på vad alla ord du kan betyder på andra språk? Tomte
  • Anonym
    Lingonflickan skrev 2012-07-20 11:06:44 följande:
    Jag håller mig till svenska, engelska och franska. Det var ett lågvattenmärke från din sida.

Big deal! Hen är meningslöst dravel ivrigt påhejjat  av feminister och genusivrare. Ja, jag har sett just dessa exempel som oerhört framträdande bland hen-förespråkare.  

Har inget övrigt att tillägga. 
    Det var ett raljerande skämt. Synd att du var tvungen att ta det på allvar. Jag hoppas i alla fall att min poäng framgick, även om du inte måste hålla med mig.
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 11:10:41 följande:
    Jag är feminist, ja. Ingen aning om vad en "genusivrare" är för något dock.

Säg mig, när ordet "mobil" kom, gnällde du över alla "teknokrater och informationsivrare" också? Eller är det just jämställdhet och queerfrågor du har svårt för.  
    En genusivrare torde vara en person som anser att pojkar ska ha blått och flickor ska ha rosa för så är det och har alltid varit!
  • Anonym
    Lingonflickan skrev 2012-07-20 11:21:56 följande:
    Au Contraire! Genusivrare är emot just detta.
    Genusivrare=person som är för genus=person som är för könsroller.

Ordkunskap, min vän. 
  • Anonym
    Lavish skrev 2012-07-20 12:27:33 följande:
    Eller kanske mindre användbara svar
    Får man icke användbara svar har man alltid möjlighet att berätta könet, eller hur? Däremot saknar man möjligheten att återta informationen om könet, om man skulle visa sig få icke användbara svar, som bygger på fördomar för att man berättat könet från början.
  • Anonym

Moder jord sa till fader frost att hen inte orkade med det här med könslösa ord längre...

• Anonym

Om man är flicka biologiskt och känner sig som en flicka så tycker jag att man är en "hon". Om man är en pojke biologiskt och känner sig som en pojke så tycker jag alltså att man är en "han". Men om man har både kvinnliga och manliga könsorgan, ser ut som en flicka, men känner sig som en pojke. Har man då inte rätt att föredra att kallas för "hen"? Tycker att ordet e onödigt i alla andra fall.. Tycker det bara ska få användas på de som inte känner sig som varken en "han" eller "hon".. Annars fyller "han" och "hon" sin funktion tycker jag...

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!