Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

nihka skrev 2012-09-12 20:13:25 följande:
    Jo. Varför inte liksom?

För att du är ond radikalfeminist som vill döda alla gossebarn förstås. Duh!! Flört
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 20:20:59 följande:
    Ibland säger vi föresten blatte också, men bara för att det är lite lättare att säga, dessutom är orden könsneutrala och mycket kortare att använda än t.ex "person med utländsk härkomst" därför så tycker vi det borde användas oftare.

Du menar att "person med utländsk härkomst" INTE är könsneutralt? Så, vad hette din svensklärare sa du? Hen behöver litet tips om vart att förbättra sin undervisning...
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 20:36:56 följande:
    Nej absolut inte.
    Blatte är helt enkelt ett bra könsneutralt ord att beskriva valfri utlänning.
    Snabbare att säga och lättare att skriva, dessutom könsneutralt.  

Vilket ord om invandrare är INTE könsneutralt, menar du? Försöker du säga att ordet "invandrare" inte är könsneutralt? Eller försöker du trolla och göra halmgubbe på en gång.
  • Dorian Ertymexx
    PolyPond skrev 2012-09-13 09:46:33 följande:
    Humor, du vet. Hört talas om det?

Humor är för blattar och radikalfeminister, humor gör barn könsförvirrade!!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-13 11:53:19 följande:
    Det förhåller sig väl precis som "vederbörande" gör till "hen" i så fall.

Nej, inte riktigt. "Vederbörande" är inte lika versatilt som han, hon eller hen. Försök använda det i vanliga vardagsfraser så ser du snart varför. Vederbörande är dessutom ett reflexivt pronomen (ehm, om jag nu minns termen rätt), det speglar tillbaka på en tidigare nämnd person. Du kan inte bara använda "vederbörande" utan att först ange vem det handlar om. Det kan du med "hen".
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Håller med) skrev 2012-09-13 18:23:08 följande:
    Håller med om han o hon. Jag har en son INTE EN HEN! För mig betyder ordet HEN att man skäms o förnekar det barn man har. Min son är en underbar gosse. Han är en baby än. Men när han blir lite äldre kommer han få leka med vad han vill. Han bär oftast blått men det är för att JAG älskar färgen. Om han nångång får en lillasyster kommer hon att bära alla färger precis som min son kommer att få. Men han är min son om nån kallar honom hen blir jag arg,förolämpad o lessen. Ingen får kalla min son för hen!!! Vad händer tex om ett barn försvinner o dom berättar det på radion? "En sju årig hen har försvunnit....." jaha hur f*n ska folk veta vilket barn man letar efter då?"Hen är blond med blåa ögon...." ja det var ju mycket till hjälp eller inte. Sjärp er! Det är inget fel på att säga flicka eller pojke. Ni framställer det som nåt fult! Är man född i fel kropp får man säga det personeb är. Är det en man o han ska bli kvinna är han kvinna o tvärtom för en kvinna som är man. Är så less på att allt vanliga ord är "fula" nuförtiden!!!! Snart får inte färgen svart existera utan att folk kallas rasister!

Tråkigt för dig att du känner så, för så fort du är i Ungern eller Finland kommer ditt barn automatiskt bli en hen (eller en "ö"). Då får helt enkelt ta reda på vilka språk som inte har könade pronomen, och undvika de länder där dessa språk talas. Have fun!
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-13 18:53:02 följande:
    Fast det är inte foliehatt. Det är ni som har foliehattarna som inte fattar att inom loppet av ett år eller två kommer ingen ge blanka fan i ert hen-kacklande.
    NI ser konspirationer i folk som vill trycka ner er. Men det finns inga.

Slicka uppåt, sparka nedåt.

Usa, 1950-tal. Fast då var det svarta som "inte var förtryckta". Martin Luther King skulle också bara bli en "bortglömd negerkacklare". Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-13 18:53:50 följande:
    Du har ju HELT missat poängen. George - eller egentligen Georgina var en UTPRÄGLAD sk tomboy i orginalböckerna. Detta har TONATS NER. Om det hade varit frågan om ultrafeministisk påverkan hade väl det draget TONATS UPP eller så hade man gjort om henne till radikalfeminist med dagens mått mätt.

Jag har läst serien som barn så jag kan karaktärerna. Om det är en bra idé att modernisera vet jag inte men modernisering är vad det är frågan om, inte en könskamp. Kvinnor står de facto inte längre vid spisen, men de gjorde det då. Det är inte konstigare att ändra det än att plocka in pasta isf pudding.

Tro för all del inte att fakta kommer påverka, du är ju bara hjärntvättad av ultrafeministerna (var det ett nytt ord förresten, dög inte radikalfeminister längre?), så du ljuger vet du väl!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (tant agda) skrev 2012-09-13 19:11:37 följande:
    Svenska feminister vill bli refererade till som hönor alltså?

Inte mig emot.. 

Tja det slår alla kvinnor som vill kalla sig för östeuropeiska horor så fort de inte är pinnsmala. Eller alla män som har ungersk röv i ansiktet. Unt so weiter.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-09-13 20:59:32 följande:
    Klart det handlar om ultrafeministernas agenda när det handlar om att revidera redan existerande verk.

Så, din foliehatt, är det ett plommonstop eller trollkarlshatt i formen?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!