Sarakechi skrev 2012-07-20 03:12:03 följande:
Sånt jävla feministtjafs..
Jodå, för det är absolut ett angrepp på ditt kön. Polisen skall slå dig med batong tills du slutar säga "han" och "hon". Gudrun Schyman är förmodligen inblandad.
Backa upp i tråden och läs litet.
MBB skrev 2012-07-20 07:26:40 följande:
Jag är feminist och jobbar också oerhört aktivt med genusfrågor på mitt jobb men jag kan för mitt liv inte förstå varför man ska använda ordet "hen", om nu det nu inte är så att man känner sig som en "hen" själv. Dessutom jobbar jag i ett invandrartätt område och där skulle barnen bli totalförvirrade om vi började säga "hen" helt plötsligt.
Sen ska jag erkänna att jag tycker att det låter sååå töntigt när det används i vardagligt tal. Kontexten är viktig tycker jag, för det är inte bara ett alternativ till "hon/han" utan för mig handlar det om att lyfta genusfrågor och göra den debatten lite mer nyanserad.
Vad svamlar du om? Du är feminist och tycker inte om "hen" men för dig handlar det om att lyfta genusfrågor och göra debatten litet nyanserad?
Vet du, det enda det där lät som var "Jag är ju inte rasist, men..." - fast baklänges.