• Opcode
    Anonym skrev 2012-07-20 01:36:21 följande:
    När folk börjar sitt anförande med nedvärderande termer om meningsmotståndarna och sen fyller på med martyriserande saker som "Det är inte populärt att vara saklig numera" kan man anta att de inte lär bemöda sig om att vara tekniskt korrekta.

Det är litet grand som de där "Jag är ju inte rasist, och jag säger ju bara vad folk tänker" - typerna som mest bara öppnar käften för att runka sitt ego. Det luktar ganska mycket Åsa-Nietzsche om sånt.
    Som sagt läs och korrigera vad som är fel. Ja det är mycket möjligt det är skrivet för att runka egot, men som sagt hitta ett fel i artikeln som du kan motbevisa.
    Hey! Bite my shiny metal-ass!
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-20 01:40:19 följande:
    www.logia.se/sprak

> "Det vore alltså i sig inte ett språkligt fel att kalla en sjuksköterska för "den". De flesta skulle dock föredra "hon".
    >"Han" är däremot alltid fel."

Hon den där sjuksköterskan med skägget och kuken där borta, hon ser väldigt bister ut när jag pratar om henne. Undrar varför?
    Läs artikeln så ser du motiverat varför också.
  • Opcode
    Anonym (Polly) skrev 2012-07-20 02:21:12 följande:
    Den raljerande artikeln skriven på dåligt stavad svenska? Ja, den befäste min åsikt om hen-motståndare.
    Japp, tänkte du kunde ha överseende med stavfelen och istället koncentrera dig på faktan.
  • Opcode

Haha och ni träter fortfarande om detta som små barn från särskolan? 

Ibland drar jag en anekdot från mitt liv... Jag inser det sakta men säkert att jag har varit med om det mesta.
  • Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 17:18:29 följande:
    Jag tycker vi ska skapa nya pronomen för blonda och mörkhåriga. För det är så världen ser ut, vissa har ljust hår, andra mörkt.

Jag tycker vi ska skapa nya pronomen för långa respektive korta. För det är så världen ser ut, vissa når inte så högt, andra har svårt att böja sig ned eller krypa igenom små hål.

Ska jag fortsätta om alla andra tänkbara attribut man kan dela upp och klassificera folk över?     
    Men nu är du ju enbart barnslig, det enda detta handlar om är att att någon fått för sig att "denne" har en maskulin ton, och att "den" är felaktigt vilket det uppenbarligen inte är för ett utrum.
    Ibland drar jag en anekdot från mitt liv... Jag inser det sakta men säkert att jag har varit med om det mesta.
  • Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 17:27:34 följande:
    Som Einstein. Han hade tvärfel, för han var ju ensam.
    Einstein har väl aldrig varit ensam? Han skrev ju inte ens sina teorier från början själv, han sammanställde och förfinade relativitetsteorin. 
    Däremot var Einstein och Niels Bohr i diskussioner angående kvant mekaniken som Einstein förkastade men som nu på senare år mer och mer experiment tyder på faktiskt stämmer.
  • Opcode

Det mest tragiska är väl att "Jag hatar HEN tråden" mest drar till sig utrum kämpar som med murbräcka verkligen vill överglänsa alla andra med sina politiskt korrekta åsikter och bättre hur inskränkta och föråldrade alla andra är. 
    Det gör ju bara resonemanget går till absurda och larviga nivåer. Här sitter folk och kanske kastar bort timtals på att argumentera om ett litet djävla ord som om det skjälper eller upprätthåller mänskligheten. Ni är patetiska allihop. 

• Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 17:59:19 följande:
    Och likväl sitter du här och skriver inlägg på inlägg. Tror du just satte dig själv som bild bredvid ordet "självmål" i NE.
    Jag skrev några inlägg tidigare där du totalt dribblade bort dig i dina egna argument, men du ignorerade dom som tur var innan groppen blev för djup. Sen vad det gäller att skriva inlägg på inlägg, så kan vi ju göra en backtrack på några sidor så ser vi väl vem som luftboxats i timtal här. Självmål är du nog inte rätt person att prata om.  
  • Opcode

Har vi kommit fram till något så här 99 sidor senare?

It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  • Opcode
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-25 01:29:05 följande:
    Nej. Vi har vetat sedan start att "hen" är ett gräsligt fult och onödigt ord.
    It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  • Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-25 01:27:20 följande:
    Japp, att antifeministerna vägrar förstå de mest grundläggande, enkla förklaringar, för då måste de ju ändra åsikt gubevars.
    Jag är anti militantafeminister, övriga går bra. =)
  • Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-25 01:39:25 följande:
    Militarism är typiskt rätt genomgående dåligt. Men det är med feminism som det är med islam - tre pers får en usel idé, och alla hundratals miljoner får skulden.
    Absolut du har rätt i det. Sen är dom militanta oftast snabba att skrika "han är antifeminist", "rasist" eller vad det nu gäller så kommer alla icke militanta dra öronen åt sig också. Det borde var i deras största intresse att rensa ut i sina egna led tycker jag bara.
  • Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-25 02:00:44 följande:
    Man kan aldrig förbjuda någon att kalla sig feminist/muslim/jultomte/whatever, så att rensa ut de egna leden är per definition dömt att misslyckas.
    Nej det är korrekt, men man kan aktivt ta avstånd.
  • Opcode

Men om man har den inställningen så kan man ju knappast gnälla när någon drar felaktiga slutsatser, "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.".

SD har inget i den här tråden att göra.  

• Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-25 03:23:17 följande:
    Fasts det är det jag säger - även om de säger ifrån så ses de ÄNDÅ som ankor.
    Då har man sakliga bevis för att det inte är så. Man behöver inte göra problem svårare än dom är för att man är lat.
  • Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-25 03:38:27 följande:
    Helt allvarligt, vi har i den här och andra trådar haft folk som kommit med helt överväldigande bevis. Det hjälpte inte ett skvatt. Henhatarna är fortfarande fast övertygade om att det finns något slags ond batikkonspiration och hemliga styrdokument.
    Helt allvarligt, vi har kommit fram till följande för ca 98 sidor sedan. Dom som inte gillar Hen kan använda Denne istället och dom som gillar hen kan använda hen.

Det finns inget vettigt argument mot denne annat än att det är förknippat med maskulint genus, något som genomsnitt svensken undantaget dom aggressiva feminister som hävdar att hen är betydligt bättre bryr sig om. 
    Det är det som är så ironiskt, för samma argument används av motståndarna till att påstå att man inte är för jämlikhet. Och ska man sitta och träta om förbannade ord när man snackar jämlikhet så har det gått åt huvudet på folk. Vi har väl för helvete viktigare problem att lösa i landet och världen än att anklaga folk för att vara antifeminister för dom inte tycker om ett ord som dom inte finner naturligt i sitt vokabulär? 

Jag står fast vid det, jag kommer aldrig använda ordet hen eller henom i mina meningskonstrukt, sen kan den som vill kalla mig antifeminist om DENNE inte förstår bättre.
  • Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-25 11:28:44 följande:
    Denne är maskulinum. Denna är femininum. Det är det enda "argument" jag behövde, litet enkel språkkunskap.   
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Och detta var det enda argument du behövde beskriva för att förtydliga att du sitter i sandlådan med en grävmaskin. För att citera dig "Gudars ja, men orka.".
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!