Jag hatar HEN!!!
Daddy Cool skrev 2012-08-06 14:07:18 följande:
"Den" är grammatiskt korrekt och också det som rekommenderas i språkriktighetsboken så jag behöver inte lobba någonting.Du ser ju på reaktionerna här att "hen" inte är ett neutralt ord. Det uppfattas helt enkelt av en del som att den som använder det även skriver under på diverse genus-blablabla-åsikter. Att säga hen blir en politisk markering.
Det kan vi tycka vad vi vill om, att det är dåligt, fel, folk missuppfattar osv, men eftersom det är så det uppfattas använder jag helt enkelt inte ordet när jag inte samtidigt vill uttrycka någon politisk genusåsikt. Eller tja, jag har kallat några stackare här för hen i och för sig men det finns lite andra orsaker till det

Jamen folk har ju FEL. Det HAR ju ingenting med "genusmaffian" att göra, det är ju det man försöker tala om. Läs exemplet nedan om den indiska boxaren. Det är så ordet ska användas, inte för att vägra avslöja ett kön man faktiskt vet.
Jag använder inte heller hen, det känns fel i munnen. Men det hindrar mig inte från att bli provocerad av folks okunskap.