Jag hatar HEN!!!
FMGA skrev 2012-10-19 16:12:09 följande:
Men jag har väl redan deklarerat att jag inte är troende.Personligen tror jag inte att Pär Ström egentligen tror på sitt pladder om den heliga svenska statsfeminismen, men han har hittat en nisch som lockar pojkar som vill se sig som viljelösa offer för feminismen - och han exploaterar den nischen rätt väl.
Klart att jag förstår att de som lockas av hans budskap inte har några problem att koppla det personliga pronomet hen till den svenska statsfeminismen; att statens myndigheter inte använder "hen" blir ju enligt Lucky Luke-tänkandet bara ett bevis för hur hemlig och farlig hen-agendan är.
Jag skulle möjligen kunna sträcka mig så långt som till att påstå att det finns - eller snarare fanns -en skenhelig svensk statsfeminism, d v s att det vore politiskt självmord att påstå sig vara mot jämställdhet. Men då sätter jag likhetstecken mellan feminism och jämställdhet, vilket inte alltid är korrekt. Men som när Göran Persson påstod sig vara feminist så var han väl ungefär lika trovärdig som när han sa sig vara för jämställdhet.
De kommuner som anställt genuspedagoger, som könsbestämmer bestick varför har de gjort det om inte i ett politiskt syfte? Jag antar att du nu kommer att lägga ned tio minuter på att förklara att jag bara drömt om alla artiklar jag läst.