• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Jag har messat min flickvän och hon påstår att jag lider av attitydinkotinens och är en åsiktstaliban som borde hålla tyst. Sen vräkte hon ur sig nåt om latteliberal och att jag skulle hämta ungarna på dagis och inte hänga omkring på familjeliv.

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 15:12:45 följande:
    OK, Einstein, vad hette vinterkräksjuka innan? Vad hette app innan?

Magsjuka...?  Applikation...? 
  • Anonym

Hen är ett radikalfeministiskt påhitt.
    Annars hade det kanske fungerat, men genom att radikalfeministerna laddade ordet politiskt så är det riktigt störigt.

• Anonym
    Anonym (HEN HÅLE) skrev 2012-08-28 21:41:25 följande:
    det är en pojke eller en flicka
    Ja precis, det är ju vad hen betyder. Doh.
  • Anonym
    Anonym (HEN HÅLE) skrev 2012-08-29 10:18:43 följande:

Jag VET att dess användare använder det i sammanhang där könet är okänt men för mig (och uppenbarligen många andra) är det ett fruktansvärt fult ord.
    Föredrar vad som helst för könsneutralt ord som tom att man snärjer in sig och tar den lååånga långa omvägen och säger hon eller han bara jag slipper höra sammandagningen HEN. För mig låter det bara tveskärt och som ett tredje kön Ä-V-E-N om det I-N-T-E är det.
    Wtf? Du bestämmer att det betyder något helt annat? Stabilt. Är det fler ord som du ogillar?
  • Anonym

Det är bättre att du tänker efter lite och förstår varför någon säger hen om din unge i magen istället för att bli upprörd över något så löjligt.

• Anonym

Hen är ett bra sätt att sortera människor.

Hen är ett extremt marginaliserat ord som enbart används av PK-fanatiker, genusbesatta och/eller radikalfeminister, så ifall man hör någon använda det så vet man vad det är för sorts person i de flesta frågor.
    Vi som "hatar" ordet är oftast "rabiata hen motståndare", anti-feminister sen innan och SDare, resten av befolkningen bryr sig inte då många inte ens känner till att ett så fånigt ord existerar och alla "vanliga" människor jag pratat med tycker helt enkelt att ordet är extremt löjligt och låter fult, de inser också att det är ett radikalfeministiskt experiment, det hörs lixom på definitionen.

Att det används i media bevisar bara att media består till stor del av dessa PK-fanatier, genusbesatta och Radikalfeminister, men det är ingen ny fakta.

• Anonym
    Anonym (HEN HÅLE) skrev 2012-08-29 11:19:21 följande:

Jag är verkligen INTE sverigedemokratr eller antifeminist. Det är otyg värre än ordet HEN (obs! min högst personliga åsikt igen då)
    Då är du kanske en "rabiat hen-motståndare"? :P
  • Anonym
    Anonym (HEN HÅLE) skrev 2012-08-29 11:43:40 följande:

haha såg jag inte ens som alternativ (såg bara rött) skriver på att jag är en rabiat hen-motståndare.
    Jag var väl lite kategorisk kanske, de allra allra flesta människor ogillar ju ordet, men jag syftade väl mer på det "aktiva motståndet" och där faller du nog in i rabiat hen-motståndare ;).

Faktum är ju att ordet enbart används utav den extremt lilla F!-kretsen(0.33%) vi har i Sverige, tyvärr har ju dessa infiltrerat 33% av genuskurserna, stora delar av media och övriga politiska partier, framförallt Vänsterpartiet.
    Därför verkar dem vanligare än de egentligen är..

Jag har då ALDRIG hört någon i min omgivning använda ordet, och då rör jag mig ändå i ganska skilda kretsar med allt från PKister, Feminister, Kommunister till Rasister. 

• Anonym

Jag har börjat att använda det efter den här tråden. TACK!

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!