Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-07-26 17:44:45 följande:
    Om någon benämner mina barn med hen får de en käftsmäll!

Det kan jag förstå. Om man benämner flera barn, plural, med ett pronomen som benämner singular, och därmed bara effektivt erkänner ett barn, så skulle jag också bli arg.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-26 17:55:01 följande:
    OK. Och när du säger "hen" i något sammanhang så är det väl för att du inte vet könet på den du talar om! Du säger väl inte lilla Lisa är varm "hen" har nog feber! I denna "hendebatt" som jag inte fattar varför den finns så verkar det vimla av folk som menar att "hen" ska beteckna ett slags "tredje kön eller ickekön"!!! Man använder väl "hen" för att slippa upprepa han/hon, Honom/henne flera gånger i tal och skrift?? Snälla Dorian håll med mig!!

Jag använder hen när:

* Jag inte vet könet på en person.

* När en person är mitt i könsbytarprocess, eller på annat vis har oklar könsidentitet.

* När en person ber mig att använda det pronomenet om hen.

* Och sist men inte minst för att reta gallfeber på hen-hysteriker!! {#emotions_dlg.djavulsk}           
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-07-26 17:55:26 följande:
    Jellybeanbaby:
    Innan du ens gör ett försök att påstå att jag hoppade på dig så, detta var vad jag skrev allra först i tråden:
    "Räknar man alla som föds som hemafroditer med blandade kön samt alla som föds med allehanda roliga variationer av könskromosomer (Tex ser ut som helt som en kvinna men har XY kormosomer) så är det ca 10% av befolkningen som INTE är rakt av man/kvinna. Sug på den!"

På det svarar du:
    "Ursäkta, men ud är ju körd i botten. Ska man räkna manhaftiga flickor som pojkar? Och feminina pojkar som flickor??? Du har visst inte tagit din medicin.

hermafrodit = någon som FÖDS med bägge KÖN."

Så tja, glassplittret yr när du gör ett försök att anklaga Dorian för att ha en dålig debattstil.

Fast du måste erkänna att det ändå är en viss skillnad - JBB har ju RÄTT, och jag är bara en ond genustaliban som redan klippt av min egen snorre för att vara PK så jag får ligga med de fula, feta flatfeministerna. Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-26 18:10:47 följande:
    De som använder hen är oftast rödvinspimplande vaginaltalibaner.

Dricker aldrig rödvin, ger mig huvudvärk. Och jag har penis, sist jag kollade. Inte heller tillhör jag en religiös grupp från Afghanistan.

Men du kan få kalla mig "ICAs pärondryck med ciderkaraktärsdrickande penisfeminist" om det gör dig gladare.  
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-26 19:22:12 följande:
    Det har inget med klädsel att göra utan handlar om en ideologi som liksom alla ideologier syftar till att skaffa ekonomiska och sociala fördelar åt de egna gruppen på bekostnad av andra i samhället, detta får etiketten jämställdhet fast det handlar om något annat.

Anser du att vi bör diskutera vilket genus bestick har som ju gjordes nyligen, eller att undervisningen i fysik skall innehålla mindre matematik eftersom den anses vara fyrkantig och patriarkal?

Och jag tyckte jag var cynisk...

Men du kan vara lugn med att du har fel. Inte alla ideologier handlar om att "skaffa sig fördelar på andras bekostnad".

Fast jag vet inte, du kanske tycker att lika rättigheter och möjligheter för människor oavsett vad de har mellan benen på något vis stjäl resurser eller möjligheter för dig? I så fall lär du vara fasligt otrygg av dig.  
  • Dorian Ertymexx
    themia skrev 2012-07-26 21:00:51 följande:
    Den gamla teorin bekräftas återigen - om en diskussion på nätet pågår tillräckligt länge kommer till slut alltid en hänvisning till nazityskland, oberoende av vilket ämne som diskuteras.

Suck, du är verkligen tröttsam!

Godwins lag. Inte ett fan av det själv, men jag förstår din förtvivlan.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-26 22:00:18 följande:
    Men nu har vi det och hen fyller ingen funktion, den här mantran om att könet är irrelevant i vissa situationer och att det därför krävs ett nytt ord handlar i grund och botten om genusteori och en önskan om att den skall komma i förgrunden. Den dag vi sparkar alla genuspedagoger och river upp kvoteringsbeslut men ändå fortsätter att använda hen skall jag tro på dig.

Den här tråden visar med all önskvärd tydlighet att hen fyller en funktion.
  • Dorian Ertymexx
    PerG skrev 2012-07-26 22:14:09 följande:
    Jag visste inte att mina funderingar var baserade på genusteori, men i vissa fall, t.ex. här på FL när jag pratar om mina barn (och även i vissa fall när jag pratar om mig själv) så vet jag av erfarenhet från tidigare diskussioner att många förväntar sig vissa saker om jag skriver "han" om mitt barn eller "hon". Om jag då inte är intresserad av den reaktionen utan vill ha ett svar som är mindre baserat på fördomar eller generaliseringar så ligger det ett värde i att inte berätta könet. 

Säg (som exempel, ej verklighetsbaserat ;) ) att jag vill prata om att min, enligt andra, sjukt snygga och sexiga chef har gett mig sexuella inviter som jag avvisat bestämt och sedan fått en klapp på rumpan och en hand på mitt könsorgan. Är det då inte rätt troligt att jag får olika svar om jag skriver att jag är en man eller kvinna, respektive om min chef är en man eller kvinna?

I en perfekt värld hade det kanske inte varit så och då hade könet på mig och min chef kunnat skrivas ut utan risk för fördomar eller generaliseringar och jag hade fått ett bra svar oavsett!

Precis.

Märks om inte annat i alla otrohetstrådar, stor skillnad på reaktioner beroende på skribentens kön.  
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-26 23:41:05 följande:
    Nej den visar att Familjeliv är fullt av de som bekänner sig till den Svenska genusmodellen, inget annat.

Familjeliv är fullt av paranoida foliehattar, det är vad jag ser.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-26 23:49:59 följande:
    Hen har blivit en symbol i media för den Svenska genusmodellen, den som påstår annat är naiv eller ljuger medvetet.

...VSB...
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!