Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-09-05 15:27:56 följande:
    Jag som är sjuk har fått det mycket mycket svårare. Men det borde vi väl blunda för?
    Gränsen för högkostnadsskydd för mina mediciner och mina läkarbesök har höjts och det handlar inte om småpengar för någon som är sjukskriven. 

Sjukvård från 900 till 1100.
    Medicin från 1800 till 2200.

600 spänn gör stor skillnad. 

...och på vilket sätt skulle du få det bättre genom att alla andra människor får mindre pengar i plånboken och antalet arbetslösa ökar?
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-06 00:56:57 följande:

Sorry, det har de faktiskt. Det är mycket mer koll på folk, mycket mer pappersarbete och menlöst kontrollerande idag än tidigare.

Nu är du paranoid, Dorian. Det är bara för att du är vänster som du tycker att det är så. Skål
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-06 13:23:11 följande:
    På vilket sätt fick jag det bättre med dessa höjningar? Blir fler arbetslösa om man inte sparkar på riktigt sjuka personer?

Så vi ska inte bry oss om att majoriteten får det bättre, utan majoriteten ska anpassa sig till dig? Det låter ju demokratiskt och bra.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-09-06 13:35:32 följande:
    Jag baserar mina åsikter på observationer.

Det gör väl alla.
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-06 14:12:18 följande:
    Hur får majoriteten det bättre? Man drar ner på skatterna på ett ställe men höjer på ett annat?
    Jag förstår inte vad du pratar om.

En förutsättning för att människor ska ha det bra, tycker jag är att de slipper bli bestulna på sina pengar.
  • PumpkinQueen
    Knyttan skrev 2012-09-06 18:20:10 följande:
    oj nu blev det blockpolitik av det hela, jag som tyckte att vi nästan lyckades komma fram till att diskutera feminism på ett någorlunda konstruktivt sätt och nu ska det dongas allians/sosse slentrianer i huvudet på varandra...
    Jag kan ge er en snabb resumé:
    alliansen vill att alla sjuka och gamla ska ligga och dö på gatorna, och att de arbetsföra utan jobb ska bli livegna trälar åt AF som sedan kedjar fast dem i källaren på ett telecomföretag.
    sossarna/ vänstern däremot tycker det är bra om ingen jobbar utom de riktigt rika som då ska ge bort 75% i lön till alla andra så de kan gå på bidrag.

Varsågod och diskutera, jag håller mig utanför, tack.

Jaaa, buhu, andra människor har en fri vilja och diskuterar inte det du vill. Det var ju väldigt dystert, hördu.
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-06 19:01:23 följande:
    Bestulna? Tar du inte del av skattefinansierad service?
    Ev. så kan man ju fly till ett land där man får betala allt själv. 
    Så det är okej att ta någons pengar om man använder dem för trevliga ändamål? Jag tycker faktiskt inte det.

Nu var det ju du (eller någon annan Anonym, det är svårt när ni alla heter samma sak) som klagade på hur saker var i det här landet, inte jag. Jag är nöjd. Då verkar det lite dumt att föreslå att just jag ska flytta.
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-07 09:36:11 följande:
    Jag har inte föreslagit att DU ska flytta och ja, jag tycker att det är okej att betala skatt. 
    Är det okej om jag stjäl en plånbok och använder pengarna till att bjuda en förskoleklass på zoo?
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-07 09:39:16 följande:
    Det är inte riktigt samma sak. Jämför du skatt med ett brott? Det låter smart.
    På vilket sätt är det inte samma sak? (Bortsett från att vi valt att kalla det ena för brott?)
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-07 09:47:33 följande:
    Ah, du är en sån.
    Tja, finns det någon annan tråd detta diskuteras? 

Det var inte jag som tog upp ämnet i denna tråd, det var du.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!