• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Faber skrev 2012-07-27 19:29:00 följande:
    Deras ideologi går ju ut på att det inte finns några biologiska skillnader mellan könen utan att allt är en social konstruktion.
    Ja de har väl förläst sig på filosofi!! Finns kakelugnen kvar när jag lämnar rummet?  Hörs trädet osv.....Vad är kön? Vem är en man? vad är en kvinna? Många ämnen intresserar mig men ETT skulle jag ALDRIG läsa och det är Filosofi! Galen och deprimerad kan man bli ändå!
  • Anonym

Denna diskussion rör sig på ett plan som jag inte är på!  Endera är det intelligentian som resonerar eller fullständiga "nötter" (och kanske det ofta är samma sak?). Ofta tex här på FL så skriver folk h.n eller h*n istf "hen" egentligen? (betyder samma sak)  men man kanske inte känner till ordet eller inte gillar det?

• Anonym
    FMGA skrev 2012-07-28 12:09:17 följande:
    Antar att du syftar på Ica, livsmederlskedjan.

Nej, det vet jag inte, men om du tänker bege dig till Ica och spana efter batikhäxor bland hyllorna så kan du ju passa på att förse dig med några påsar nötter när du ändå är i farten.
    Vad är en "batikhäxa"?
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-28 12:14:59 följande:
    Ett slags moderna häxor, som liksom alla onda häxor är ute efter att sabotera för de arma, lidande och ack så felfördelade männen. De tar små barn till rödkulla för att skära av dem snoppen eller fylla igen deras vagina, och försöker med magiska "styrdokument" förtrolla hela Sverige till ett könlöst, grått land. De känns igen på kort hår, bitter uppsyn, hatisk blick mot allt av manskön och framför allt batik-t-shirts.

Obestämd
    Jag är så korkad så jag fattar inte hur du menar! Jag har aldrig sett någon med en batik-T-shirt. Är du ironisk eller finns det kvinnor 2012 som har batikfärgade kläder? a la 1970! Vilka menar du?
  • Anonym
    FMGA skrev 2012-07-28 12:25:22 följande:
    Och så pimplar de rödvin medan de smider djävulska planer på att avköna svenskarna med hjälp av en kort trollformel som skrivs "hen".l
    ??????? "avköna"? Men vem var det som "uppfann" ordet? Var det en batikhäxa? 
  • Anonym
    Veladis skrev 2012-07-28 12:37:31 följande:
    Enligt foliehattarnas konspirationsteorier - ja. Både ordet batikhäxa och teorin om hen som ett vapen i någon slags avköningsprocess har frodats i dessa kretsar.  

Enligt vanligt folk - nej. Ordet hen uppfanns inte utan uppkom när behov fanns någon gång i tidens dunkel långt tillbaka, men aktualiserades genom debatten efter utgivningen av en barnbok innehållande ordet, på ett litet förlag i vintras.     
    OK! Då förstår jag. Jag tycker "hen" är ett bra ord. Men den här barnboken?? Rätt tramsigt och han som skrev tramset fick ju uppmärksamhet, men jag hoppas att boken säljer dåligt! Spekulativt och stendumt!!
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-28 12:47:02 följande:
    Batik har aldrig helt dött ut, det kommer tillbaka då och då, det var poppis en period på 90-talet vet jag.
    OK "Dorian" jag handlar sällan kläder för det är så aptrist!!
  • Anonym
    Daddy Cool skrev 2012-07-24 23:51:54 följande:
    Transa fångad i hens kropp så klart!
    Varför skulle en transa vara fångad i någon kropp?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-28 14:06:12 följande:
    Varför skulle en transa vara fångad i någon kropp?
    Nej det tror inte jag heller att just "transor" upplever utan de njuter väl av att klä sig som kvinnor ibland?  Men det finns ju en LITEN grupp som väljer att byta kön alltså radikalt med operation av genitalier. Men hur många kan det handla om per år (färre än hundra). Men det har ju rätt lite med ordet "hen" att göra. Ja under själva operationen då man byter kön så är man ju en kort stund kanske att betrakta som okänt kön tills läkarna fixat till de nya genitalierna och så finns det väl en yttepytte liten grupp hemafroditer men de lever väl inte sina liv med två personnummer utan man känner väl efter som vuxen vad man vill vara? Men ordet "hen" är ju inte ett ord som ska beskriva en könlös varelse!!! (finns inga) 
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-28 19:40:37 följande:
    Har du försökt ta dig ur din egen kropp någon gång?
    Men varför ska du sätta myror i skallen "Dorian"? Hur menar du? Är en transa fångad i sin egen kropp enligt ditt sätt att se? Det är väl en man (ja oftast) som gillar att ibland klä sig som kvinna men vill ändå vara man? 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!