Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Vad var ert första tecken på förlossning?

Första barnet : Igångsatt i vecka 36 pga havandeskapsförgiftning  , var enligt uppgift öppen 3 cm när dom tog hål på fosterhinnan men det hade jag inte känt något alls av.

Andra barnet: Pinvärkar på bf-dagen. Åkte in och fick CTG -koll och var då öppen 3 cm. Hände ingenting mer alls under tiden jag var på kollen. Fick åka hem. Hade pinvärkar ett helt dygn innan jag uttröttad tjatade mig till att få komma in på bb och få sova och få något mot värkarna. Kom tillbaka efter 1½ dygn och var fortfarande bara öppen 3 cm.  Sov natten och på morgonen blev jag igångsatt.

Tredje barnet: vaknade i vecka 35 och hade lite lätt mensvärk på ena sidan, en jobbig graviditet med foglossning och pinvärkar gjorde att jag inte direkt brydde mig. Barnet låg också i säte så jag inväntade vändningsförsök i vecka 37 + ev kejsarsnitt.     Gjorde mig klar för att åka på älsta sonens skolavslutning men fick vända när jag var på stationen, ringde bb och förklarade att min molvärk inte kändes bra och bebis låg i säte och jag fick komma in på en gång. Kom in vid 14-tiden och fick träffa läkare, ligga i ctg och göra ultraljud.  Hade regelbundna värkar men inte särskilt ont. Dom tänkte precis skicka hem mig men ändå som sista åtgärd kolla hur öppen jag var.  Jag lägger mig på britsen i gynrummet jag sitter i och väntar på barnmorskan ....  och lagom när hon kliver in i rummet så är  kl 14:50 och då går vattnet.  Kl 22:25 är sonen född. Prematur men mår bra.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Vad var ert första tecken på förlossning?