• Solaika

    Vad var ert första tecken på förlossning?

    BF -8 o gräsligt otålig.. Så, vad var ert första tecken på att förlossningen var på g o när kom det igång efter det?

    Jag sover dåligt, vaknar tidigt, liiite lätt mensvärk nån enstaka gång och idag har jag varit riktigt urkass i magen.. jag har varit totalförstoppad större delen av graviditeten o fått sköta magen typ 1 gång i veckan annars. Vill bara ha ut bebis NUU!  


    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Svar på tråden Vad var ert första tecken på förlossning?
  • Solaika
    clembke skrev 2012-07-19 20:30:17 följande:
    Första: vattenavgång vid 20, första värken kl 22 o bebis utee kl 04.32. Föddes på bf+9.

    Andra: förvärkar på morgonen. Besök hos bm vid 15-tiden, var knappt mogen. Fick fv igen framåt kvällen som övergick till etablerade värkar vid 21. Bebis ute kl 05.22. Föddes på bf+6.

    Kände inte av något inban dess med nån av dom.
    Jag hoppas säkert för mycket Men åååh som jag längtar nu
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • lyckligmama

    jag hade regelbundna sammandragningar hela natten, mot morgonen började det kännas som mensvärk, sedan mot kvällen började det göra lite ont :)

  • Whitetrash86

    Barn 1, vakna av en rejäl värk 08,00, barn fött 13,37 (38+3)
    Barn 2 , pissvärk 20,20, vatten avgång 23,35, barn fött 01,18 (38+5)

    annars mådde jag som tidigare i graviditeten. 

  • stefeliat

    Med dottern så var den en lååång latenfas av pinvärkar, tre dygn med ca 10-8 minuter mellan värkarna, tillslut så tog de hål på hinnan så vattnet gick, där efter 14 timmar med 2 min emellan och sen kejsarsnitt.
    Men det hela började med molande "mensvärk" av ovh till och nån sammandragning som eskalerade senare. 

    Får se hur det blir den här gången. Drömmer

  • LoverBambi

    Första: teckenblödning å i samma veva hade jag molvärk.

    Andra: värkar.

    Tredje: teckenblödning å strax efter värkar.

  • Nyfiken gul

    Första barnet : Igångsatt i vecka 36 pga havandeskapsförgiftning  , var enligt uppgift öppen 3 cm när dom tog hål på fosterhinnan men det hade jag inte känt något alls av.

    Andra barnet: Pinvärkar på bf-dagen. Åkte in och fick CTG -koll och var då öppen 3 cm. Hände ingenting mer alls under tiden jag var på kollen. Fick åka hem. Hade pinvärkar ett helt dygn innan jag uttröttad tjatade mig till att få komma in på bb och få sova och få något mot värkarna. Kom tillbaka efter 1½ dygn och var fortfarande bara öppen 3 cm.  Sov natten och på morgonen blev jag igångsatt.

    Tredje barnet: vaknade i vecka 35 och hade lite lätt mensvärk på ena sidan, en jobbig graviditet med foglossning och pinvärkar gjorde att jag inte direkt brydde mig. Barnet låg också i säte så jag inväntade vändningsförsök i vecka 37 + ev kejsarsnitt.     Gjorde mig klar för att åka på älsta sonens skolavslutning men fick vända när jag var på stationen, ringde bb och förklarade att min molvärk inte kändes bra och bebis låg i säte och jag fick komma in på en gång. Kom in vid 14-tiden och fick träffa läkare, ligga i ctg och göra ultraljud.  Hade regelbundna värkar men inte särskilt ont. Dom tänkte precis skicka hem mig men ändå som sista åtgärd kolla hur öppen jag var.  Jag lägger mig på britsen i gynrummet jag sitter i och väntar på barnmorskan ....  och lagom när hon kliver in i rummet så är  kl 14:50 och då går vattnet.  Kl 22:25 är sonen född. Prematur men mår bra.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Jeff

    Mensvärk, teckenblödning och slemmig flytning kl 03, hon föddes kl 20 samma dag.

  • I C

    Vaknade av att värkarna började mitt i natten , i v 37+5

  • Saheell

    Första "tecknet" var att jag hade grov mensvärk dagarna innan det satte igång på riktigt. Båda graviditeter har jag känt samma sista dagarna.

Svar på tråden Vad var ert första tecken på förlossning?