• Solaika

Vad var ert första tecken på förlossning?

BF -8 o gräsligt otålig.. Så, vad var ert första tecken på att förlossningen var på g o när kom det igång efter det?

Jag sover dåligt, vaknar tidigt, liiite lätt mensvärk nån enstaka gång och idag har jag varit riktigt urkass i magen.. jag har varit totalförstoppad större delen av graviditeten o fått sköta magen typ 1 gång i veckan annars. Vill bara ha ut bebis NUU!  

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Svar på tråden Vad var ert första tecken på förlossning?
  • Solaika
    clembke skrev 2012-07-19 20:30:17 följande:
    Första: vattenavgång vid 20, första värken kl 22 o bebis utee kl 04.32. Föddes på bf+9.

Andra: förvärkar på morgonen. Besök hos bm vid 15-tiden, var knappt mogen. Fick fv igen framåt kvällen som övergick till etablerade värkar vid 21. Bebis ute kl 05.22. Föddes på bf+6.

Kände inte av något inban dess med nån av dom.
    Jag hoppas säkert för mycket Men åååh som jag längtar nu
  • Solaika
    elinvd skrev 2012-07-22 22:40:59 följande:
    Hade inga tecken alls förutom dessa eviga förvärkarna som jag hade haft i en månad innan det verkligen satte igång. Förlossningen började med en ordentlig värk runt ett på natten precis när jag gått och lagt mig. 25 timmar senare är min dotter född.
    Förvärkar har jag inte haft ett smack.. mår nog oförskämt bra egentligen.. Får väl vänta till hösten på ungen (beräknad på fredag dock)
Svar på tråden Vad var ert första tecken på förlossning?