• SystrarnaByller

Har föräldrar inget att göra eller?!?!?!?!?!?!?

Varför är föräldrar så jävla jobbiga för?

Tror att de kan bestämma allt ? Varför är det så?!!!!
    Blir gaaalen! 

• Svar på tråden Har föräldrar inget att göra eller?!?!?!?!?!?!?
  • pigglet

Det är nog föräldrars eviga, otacksamma jobb. Att göra allt man kan för sina barns bästa, medan barnen själva bara upplever det som elakt och irriterande.

Men det är så att föräldrar har levt längre, dragit på sig fler erfarenheter och mer kunskap. De tar hänsyn till fler faktorer när de tar sina beslut. Och då upplevs besluten ofta som tråkiga.

Var samma när jag var ung. Jag tyckte de var hur knäppa som helst! Gjorde allt de kunde för att göra mitt liv så tråkigt som möjligt.
    Och nu är det jag själv som är förälder, och mina barn kan tycka att jag är hur tråkig som helst. Gruvar mig för tonåren, då det med all säkerhet blir 100 gånger värre.    

• SystrarnaByller

De drar ifrån sina barn för jobben? det är ju helt störrrrt. och så tror de att en 15 och en 16 åring ska vara "nyktra" och inte festa alls och bara sitta hemma under en hel vecka på sommarlovet och inte bjuda hem vänner?
    Hur dumma får man va?..  

• pigglet

Ja, det låter ju rätt "dumt" att våga lämna er ensamma hemma en hel vecka, eftersom du anser att det är självklart att 15- och 16-åringar ska dricka då. De borde ju ha ordnat någon som ser efter er.
    Nästa gång tänker de sig nog för både en och två gånger... 

• SystrarnaByller

Menar ju inte så, men de vet ju att vi festar om helgerna och de blir skitsura varje helg när man kommer hem full och kör med samma visa "utegångsförbud" som inte ens funkar..och ändå åker de iväg och jobbar.
    Jag tycker ändå att de borde vara med oss nu när de är sommar och inte jobba hela jävla sommaren.
    Så fort vi går i skolan eller har en veckas lov, då ska de passa på att åka utomlands men inte nu när vi är lediga och det är sommar? Kul. 

• Pinguicula

Men de kanske måste jobba? Synd, absolut... Men det är inte så lätt att vara vuxen heller.

Vem tror du betalar för ditt boende egentligen? Din mat? Dina kläder?

Säger inte att de är perfekta, men är man vuxen får man inte vara ledig när man vill...

• MrsC74

Förstår din föräldrar. Ledsen men du verkar väldigt omogen. Visa att du inte är det så kanske de taggar ner.

• SystrarnaByller

Jag har så svårt att lyssna på mina föräldrar, kanske är för att min äldre syster gör som hon vill och bara ber om ursäkt så fort hon gjort något fel och gör om det veckan efter. 
    Såfort jag gör något så är de sura och drar iväg och jobbar en vecka och när de kommer hem är de glada typ två dagar bara för att man själv har kul och inte de.

Jag vet att de betalar för mig, men de kan båda vara lediga nu under sommaren men vill inte och då ska jag och min syster lida? 

• Gosebullen

Alltså, jag är bara 18 år men come on? Ni är 15 och 16 år gamla, lite vett har man väl då eller?
    Mina föräldrar var också 35,36 när jag var i eran ålder men jag har aldrig kommit hem full osv. även om jag drack vissa helger. Man kan ju faktiskt visa sina föräldrar att dem kan lita på sina barn. 
    Tråkigt att dem inte är hemma, men om du/ni pratar med dem i den tonen du/ni skriver med kanske det inte är speciellt roligt att umgås heller..
    Ett tips: Bli trevligare, försök att förstå att dina föräldrar vill er väl och förstå att ni är FEMTON & SEXTON och ni kan inte göra vad ni vill eftersom ni är OMYNDIGA.
    Förlåt om jag låter otrevlig men det värsta som finns är kaxiga femtonåringar som tror att de är vuxna och bestämmer över sig själva, och nej, jag var INTE sån när jag var femton. Ingen av mina vänner heller. 

• SystrarnaByller

Jag är inte otrevlig mot något, däremot upprörd. 
    Mina föräldrar väljer jobbet före familjen och då ska vi straffas?

Jag vet att mina föräldrar bestämmer ALLT, men det suger och jag tycker inte det är okej, speciellt om de inte kan fråga innan vad vi vill göra när vi är lediga. 

• Juronjaure

Vänta. Vad är egentligen problemet här? Är det att du inte får göra som du vill, eller att du inte får supa, eller att föräldrarna jobbar på sommaren?

Svar på tråden Har föräldrar inget att göra eller?!?!?!?!?!?!?